جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

«الریحلا» ستاره جام جهانی ۲۰۲۲/ توپی با آخرین فناوری ها 

1401/09/12 - 14:55 - کد خبر: 82103 نسخه چاپی

نصر: بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تمام هیجان خود ادامه دارد و با اعلام نتایج برد و باخت هر تیم، لحظه به لحظه جدول رده بندی تغییر می کند و به بازی های نهایی نزدیک می شویم.

به گزارش نصر، چیزی که هیجان این دوره از جام جهانی را چندین برابر می کند گزارشات لحظه ای آفساید، خطاها، گل ها، میزان تصاحب توپ توسط تیم و... این بازی هاست، تمام این آمار در سایه «توپ الریحلا» است که با آخرین فناوری روز توسط شرکت آدیداس ساخته شده است.
توپ جام جهانی 2022 قطر با نام الریحلا (Al Rihla) قبل از شروع بازی ها رونمایی شد و اکنون شاهد عملکرد فوق العاده آن در مسابقات هستیم، این توپ قابلیت های شگفت انگیزی دارد که باعث شده است همچنان بسیاری از رسانه‌ ها و مردم در رابطه با قابلیت هایش صحبت کنند.
«الریحلا» اولین توپ جام جهانی است که از جوهر و چسب های مبتنی بر آب ساخته شده است و سطح آن از بیست قطعه با چرم مصنوعی بافت دار طراحی شده است که به بهبود دقت و پایداری آن در حین پرتاب کمک شایانی خواهد کرد.
 

رنگ های سبز، پنتون و مشکلی از رنگبندی هالی غالب  این توپ است که با الهام گرفتن از فرهنگ، پرچم ملی قطر، معماری، قایق های قطر و رنگ های تیره و پر جنب و جوش در زمینه مرواریدی انتخاب شده است که گویای کشور میزبان جام جهانی است، این موضوع را هم باید افزود که ویژگی های این توپ زیاد است، به عنوان مثال هسته این توپ علاوه بر دقت ریباند سرعت، دقت و ثبات حرکت و ثبات در هوا را نیز فراهم می کند.
«الریحلا»  در زبان عربی به معنای «سفر» است و چهاردهمین توپ متوالی است که کمپانی آدیداس برای جام جهانی فوتبال ساخته است و برای پشتیبانی از مسابقات با سرعت بالا طراحی و تولید شده است، چرا که در هنگام شوت سریع تر از هر نوع توپ دیگری در جام جهانی حرکت می کند.
این توپ بعد از آزمایش‌ های دقیق در آزمایشگاه‌ های کمپانی آدیداس، داخل زمین و تونل‌های باد طراحی شده است. طبق ادعای آدیداس این توپ بالاترین سطح دقت و قابلیت اطمینان را در زمین بازی های شرط بندی بدون فیلتر ارائه می کند.
فرانزیسکا لوفلمن، مدیر طراحی (Soccer Graphics & Hardwear) آدیداس بیان کرده است که برای بزرگ ترین و مهم ترین صحنه جهانی در تمام ورزش، تیم ما با ایجاد دقیق ترین و سریع ترین توپ جام جهانی تا به امروز، غیرممکن را با نوآوری بنیادی ممکن کرده است.
این توپ دارای یک فناوری متصل به داده‌ است که اطلاعات را بدون فوت وقت به مسئولان پشت دوربین‌های VAR منتقل می‌کند، این تکنولوژی با فناوری جدید آفساید نیمه خودکار فیفا همکاری می کند، در مرکز این توپ از سیستم تعلیق جدید آدیداس با سنسور حرکت استفاده شده است،  توپ جام جهانی فوتبال 2022 با دستگاه ردیابی، (فناوری آفساید نیمه خودکار) با ترکیب داده های ردیابی اندام و توپ و هم چنین به کارگیری هوش مصنوعی، فناوری به روز و جدید هشدار خودکار آفساید را به مسئولان مسابقات ویدیویی ارائه می دهد.
 

این توپ به حسگر IMU مجهز شده است که با قرارگیری در مرکز توپ، اطلاعات ضربات را ۵۰۰ باربرثانیه به اتاق کنترل می‌فرستد و زمان دقیق واردشدن ضربه به آن را مشخص می‌کند، اگر موقعیت آفسایدی تشخیص داده شود، هشداری به کمک‌داوران ویدیویی ارسال می‌شود تا صحنه را بازبینی کنند و انیمیشنی سه‌بعدی از صحنه ساخته می‌شود و برای تماشاچیان در استادیوم و تماشاگران تلویزیونی به‌نمایش در می‌آید تا جای هیچ شکی باقی نماند.
در تمام اعصار رقابت‌های فوتبالی این نخستین بار است که چنین تکنولوژی‌ برای یک توپ استفاده می‌شود و بعد از اینکه کمپانی آدیداس بیانه ای را در رابطه با قابلیت های شگفت انگیز این توپ منتشر کرد، خیلی از افراد به ویژه علاقه مندان به فوتبال تمایل پیدا کردند این توپ را خریداری کنند.
قیمت این توپ منحصر به فرد جام جهانی ۲۰۲۲،  با قیمت 164.99 دلار به فروش می رسد، که این مبلغ نسبتاً هنگفتی بابت خرید یک توپ است، اما خیلی از افراد بیان کرده اند که این توپ ارزش خرید را دارد.
انتهای پیام/
«الریحلا» ستاره جام جهانی ۲۰۲۲/ توپی با آخرین فناوری ها  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار