دستگیری ۷ حفار غیر مجاز آثار تاریخی و عتیقه در اهر

1401/09/12 - 11:14 - کد خبر: 82052 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی شهرستان اهر از دستگیری ۷ حفار غیرمجاز و کشف ادوات حفاری از این حفاران غیرمجاز خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ قدرت آقاپور، شنبه 12 آذرماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس در پی کسب خبری از حفاری غیر مجاز برای دست یابی به آثار تاریخی و عتیقه دریکی از روستاهای شهرستان اهر بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار قزار گرفت.
وی گفت: در این ماجرا ماموران پاسگاه انتظامی اوچ هاچا و نقدوز شهرستان اهر پس ازهماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و طی عملیات مشترک پس از محصور نمودن محل حفاری در اقدامی غافلگیرانه ۷ نفر حفار غیر مجاز را دستگیر کردند.
آقاپور افزود: در این اقدام پلیسی به همراه متهمان، آلات و ادوات حفاری از جمله ۴ دستگاه فلزیاب دیجیتال ، لب تاب، بیل و کلنگ متعلق به متهمان را کشف و ۲ دستگاه خودروی نیسان و پژو پارس نیز توقیف شدند.
وی گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی که با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی اهر از مردم خواست با توجه به غیره قانونی بودن حفاری غیر مجاز برای دست یابی به آثار تاریخی و عتیقه در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص حفاری موضوع را بلافاصله به مرکز ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.
انتهای پیام/
دستگیری ۷ حفار غیر مجاز آثار تاریخی و عتیقه در اهر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار