رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

تفکر حاکم بر نیروی دریایی ارتش حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است/ با تکیه بر دانش بومی در طی 18 ماه ناوشکن می‌سازیم

1401/09/11 - 23:13 - کد خبر: 82035 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی داریم با شرکت‌های دانش‌بنیان که نیازهای نیروی دریایی ارتش را برآورده سازند وارد همکاری و قرارداد شویم، این تفکر حاکم بر نیروی دریایی است و تا حالا هم با شرکت‌های متعددی در این خصوص همکاری داشته‌ایم.

به گزارش نصر، امیر دریادار دوم دادش زاده در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: دشمن تصور می‌کرد که با یک حمله برق آسا خواهد توانست مبادی صادرات و واردات ایران را مسدود کند، اما نیروی دریایی ارتش با اجرای هوشمندانه عملیات مروارید نیروی دریایی رژیم بعث را در هم کوبید و تا آخر جنگ ارتش بعثی نتوانست نیروی دریایی خود را بازیابی کند.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش ۶ ماه قبل از آغاز جنگ با رصد تحرکات رژیم بعث، وقوع جنگ را پیش‌بینی کرد و با ایجاد قرارگاه ۴۲۱ عملیات پدافندی و آفندی را قبل از آغاز جنگ انجام داد.
امیر دادش زاده اظهار کرد: رژیم بعث ادعا کرده بود خرمشهر را یک روزه، خوزستان را سه روزه و کل کشور را در عرض یک هفته تسخیر خواهد کرد، اما تنها یک گردان نیروی دریایی ارتش با ساماندهی نیروهای مردمی خرمشهر ۳۴ روز مقابل چندین لشکر متجاوزان مقاومت کرد.


 
وی گفت: نیروی دریایی ارتش با اجرای غرورآفرین عملیات مروارید و انهدام دو سکوی البکر و العمیه ضربه اقتصادی سختی به دشمن وارد کرد و عملاً نیروی دریایی عراق را از میدان جنگ خارج کرد.
رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش افزود: بعد از جنگ نیروی دریایی شروع به قطعه سازی و تعمیرات ناوها، ناوشکن ها و ناوچه‌های خود کرد، اما پس از بازدید فرمانده کل قوا از توانمندی‌های نیروی دریایی، دستور ساخت ناوشکن جماران را دادند و ما با استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور اقدام به ساخت ناوشکن کردیم و امروز می‌توانیم در کمتر از ۱۸ ماه ناوشکن بسازیم.
امیر دریادار داداش زاده ادامه داد: ساخت ناوشکن دومین صنعت هایتک صنایع دریایی دنیاست و ما امروز کاملاً با دانش بومی توانایی ساخت زیردریایی در کلاس‌های مختلف و ناوشکن را داریم.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم با شرکت‌های دانش‌بنیان که نیازهای نیروی دریایی ارتش را برآورده سازند وارد همکاری و قرارداد شویم، این تفکر حاکم بر نیروی دریایی است و تا حالا هم با شرکت‌های متعددی در این خصوص همکاری داشته‌ایم.


 
فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان هم در این نشست با تبریک سالروز گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی دریایی یکی از بازوهای قدرتمند کشور در جنگ تحمیلی بود که ضربات سختی به دشمن وارد کرد و امنیت مبادی ورودی و خروجی کشور در تامین کالاهای مختلف را تامین کرد.
امیر سرتیپ امیرحسین شفیعی به حماسه آفرینی های نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش کتاب نیروی دریایی ارتش بعث را در هم پیچید و تا آخر جنگ آنها نتوانستند هیچ خطری در دریا ایجاد کنند.
انتهای پیام/

 
تفکر حاکم بر نیروی دریایی ارتش حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است/ با تکیه بر دانش بومی در طی 18 ماه ناوشکن می‌سازیم محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار