نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

غفلت از به‌روزرسانی ماشین‌آلات داروسازی، وابستگی ایجاد می‌کند

1401/09/10 - 14:59 - کد خبر: 81982 نسخه چاپی

نصر: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی ماشین‌آلات شرکت‌های داروسازی کشور، گفت: غفلت از این کار، وابستگی دارویی برای کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش نصر، عباس گودرزی، روز پنجشنبه در بازدید از شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز با بیان اینکه نباید فعالیت ماشین آلات دارو در کشور متوقف شود، افزود: توقف فعالیت ماشین آلات داروسازی در این شرکت ها موجب توقف تولید دارو و افزایش بیکاری در جامعه می شود.
وی اظهار داشت: شرکت های داروسازی باید بخشی از دارایی و مطالبات خود از دولت یا سود فروش خود را برای به روزرسانی ماشین آلات اختصاص دهند تا توقفی در جریان فعالیت این ماشین آلات روی ندهد.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به روزرسانی ماشین آلات شرکت های داروسازی واجب و این موضوع از جمله ضعف هایی است که اگر غفلت شود، به آسیب تبدیل می شود و تاثیر منفی خود را در ایجاد وابستگی دارویی برای کشور می گذارد.
گودرزی، با اظهار نگرانی از عدم شناسایی و درمان به موقع این ضعف، ادامه داد: شرکت داروسازی شهید قاضی با این مشکل مواجه بوده و این موضوع قابل تعمیم به سایر شرکت های داروسازی کشور است.
وی یادآوری کرد: سوگیری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید به سمت تامین بودجه برای به روزرسانی ماشین آلات شرکت های داروسازی باشد تا سوددهی این شرکت ها واقعی شود.
نایب رییس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس موظفند تا زمینه را برای به روزرسانی ماشین آلات این شرکت ها و توسعه و احیای قابلیت های آن ها فراهم و در جامعه در خصوص تولید داروهای مورد نیاز امیدآفرینی کنند.
گودرزی، افزود: مشکلات مربوط به مجموعه های تولیدی زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه روز شنبه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه و تامین اجتماعی در تبریز و نشست های اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح خواهد شد تا در خصوص رفع آن ها چاره اندیشی شود.
وی یادآوری کرد: این مساله فقط مختص به استان آذربایجان شرقی نبوده، بلکه مربوط به کل کشور است و رسالت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایجاد زمینه برای پیشگیری از برخی مشکلات و آسیب های پیش رو و زمینه سازی برای داشتن آینده ای بهتر است.
آذربایجان شرقی دارای ظرفیت ایجاد شهرک داروسازی در کشور است
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سفر سه روزه اعضای این کمیسیون به آذربایجان شرقی گفت: هدف از این سفر دیدار با مسوولان استانی، بازدید از مجموعه های و کارخانجات فعال استان به ویژه مجتمع های تولیدی وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور از جمله شرکت های کلرپارس، داروسازی شهید قاضی، پگاه آذربایجان و صنایع خاک چینی مرند و آشنایی و بررسی مشکلات این واحدها است.
حسین حاتمی، با بیان اینکه مشکلات و مطالبات واحدها در این سفر جمع بندی و با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بررسی می شود، افزود: برقراری عدالت نسبی در حوزه آمایش سرزمینی سرمایه گذاری مجموعه های وزارت کار، رفع مشکلات مجتمع های تولید نیمه فعال و توسعه شرکت های فعال استان از جمله مطالبات مدیران و مسوولان استان از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و زیرمجموعه های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
وی اظهار داشت: در این سفر چشم انداز سرمایه گذاری های صندوق های بازنشستگی و شستا در استان ظرفیت سنجی می شود و در جلسه جمع بندی از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تناسب وسعت سرزمینی و ظرفیت و پتانسیل های استان مطالبه می شود.
حاتمی، با اشاره به وجود شرکت دارویی متعدد در این استان، ادامه داد: با توجه به وجود مجموعه های مختلف داروسازی در استان و تجربه فعالیت آن ها، زمینه برای ایجاد شهرک داروسازی در این استان وجود دارد و این موضوع از خواسته های مدیران و مردم استان از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سفر سه روزه به آذربایجان شرقی از شرکت ها، مجتمع ها و هلدینگ های اقتصادی بخصوص مجموعه هایی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و شستا از جمله داروسازی شهید قاضی، فروشگاه اتکای آذربایجان، صنایع چینی، عالم آرای مرند و بخش های مختلف شهرستان های تبریز، کلیبر، خداآفرین، هوراند، هشترود، چاراویماق، جلفا، مرند و منطقه آزاد ارس دیدن می کنند.
انتهای پیام/ 
غفلت از به‌روزرسانی ماشین‌آلات داروسازی، وابستگی ایجاد می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار