نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

توسعه کلرپارس یک نیاز راهبردی برای کشور

1401/09/10 - 14:42 - کد خبر: 81975 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم، توسعه کلرپارس می تواند در زمینه های مختلف کشور را از وابستگی نجات دهد.

به گزارش نصر، در آستانه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مراکز مختلف صنعتی و شهرستان های استان، صبح روز پنجشنبه در شرکت کلرپارس حضور یافته و در دیدار با مدیران این شرکت مسائل و مشکلات آن را بررسی کردند.
عباس گودرزی، نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس پس از بازدید میدانی از مجموعه کلرپارس در گفتگو با نصر، در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: با توجه به اینکه دو نماینده استان اذربایجان شرقی، عضو کمیسیون اجتماعی هستند، با دعوتشان در این استان حضور یافتیم تا مسائل استان را در زمینه های مختلف مطالعه و بررسی کنیم.
وی در ادامه افزود: تمامی موضوعاتی که بررسی می شود، روز شنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز پیگیری و پس از آن در کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح خواهد شد. البته هدف از این سفر، شناسایی و آشنایی با ظرفیت ها بوده و تلاش می شود تا قابلیت هایی که نیاز به حمایت است، قدم های مثبتی در این راستا برداشته شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین در خصوص شرکت کلرپارس گفت: گزارش هایی که امروز از این مجموعه به دست رسید، مشخص شد که حرکت این مجموعه رو به جلو بوده و با توجه به ضرورت توسعه و مستهلک بودن ماشین آلات، از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درخواست خواهد شد تا در این زمینه کمک به بروزرسانی ماشین آلات کند و خطوطی که بتواند کشور را از وابستگی نجات دهد را هم توسعه دهد.
گودرزی با بیان اینکه می توان با توسعه خط تولید آب اکسیژنه تمامی نیازهای کشور را در این  زمینه فراهم کرد، اظهار داشت: حدود 40 تن آب اکسیژنه در این مجموعه تولید می شود که با طرح پیشنهادی 60 تنی می توان تمام نیاز های کشور را در این زمینه فراهم کرد و این در حالی است که در حال حاضر تنها یک سوم نیاز کشور تامین می شود و اگر بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم، در زمینه های مختلف موفق خواهیم شد. البته در این مجموعه با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها، صرفه اقتصادی هم برای شستا خواهد داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد پیشنهاد اجرای طرح دوم توسعه کلرپارس خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه توسعه کلرپارس یک نیاز راهبردی برای کشور بوده و زیر ساخت های لازم نیز فراهم می باشد، حتما در کمیسیون اجتماعی با حضور نمایندگان و مدیرعامل شستا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
توسعه کلرپارس یک نیاز راهبردی برای کشور حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار