اطلاع رسانی// مدیر عامل شرکت کلر پارس مطرح کرد: 

کلر پارس تبریز در مدار پیشرفت

1401/09/13 - 07:40 - کد خبر: 81962 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت کلر پارس گفت: واحد ساخت فن آوری و نوآوری ایجاد کرده ایم که در آن جا همکاران داخل شرکت قطعات را مهندسی معکوس کرده و صفر تا صد بدنه و قطعات را ساخته اند؛ ساخت و نصب راکتور سرب کاری شده، ساخت و نصب فیلتر 1245 واحد پرکلرین بخشی از اقدامات در این راستا است. 

به گزارش نصر، "ابوالفضل باباپور" در گفتگو با نصر به تاریخچه این شرکت پرداخت و گفت: شركت كلرپارس که از شرکت های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری داروئی تامین شستا می باشد، در تاريخ 4/7/ 1366 توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب، در شهرستان تبریز تاسيس و تحت شماره ٤٤٨٩ در ثبت شركت هاي تبريز به ثبت رسيد، پس‌از اخذ موافقت اصولي در زمينه توليد كلر و مشتقات آن و سود سوز آور از وزارت صنايع در تاريخ 26/9/ 1366 فعاليت پروژه آغاز و با معرفي فروشنده خارجي ماشين‌ آلات وتجهيزات توليدكلر و سود از سوي وزارت نيرو كه از طريق مناقصه بين المللي صورت پذيرفت شركت دنورا از كشور ايتاليا به مجريان پروژه معرفي و شروع به كار نمود، فعاليت پروژه از اواسط سال ٧٢ با فعاليت عملياتی ساخت وساز و نصب ماشين‌آلات آغاز و پس از رفع مشكلات و موانع اجرايي در نيمه دوم سال ١٣٧٧ همزمان با حضور رياست محترم جمهوري وقت ايران بهره برداري از شركت كلرپارس آغاز گرديد. 
 

وی با بیان اینکه شرکت کلرپارس جزء شرکت هایی است که در کل کشور از لحاظ پدافند شیشمیایی زیرساخت دقیقی دارد، توضیح داد: شرکت کلرپارس تنها تولیدکننده آب اکسیژنه در ایران است و این محصول استراتژیک جزو محصولات دانش بنیان محسوب میگردد؛ در کنار آب اکسیژنه، کلرپارس تنها تولیدکننده پارافین کلره در کشور و منطقه می باشد. 
باباپور در ادامه به برنامه های آتی این شرکت اشاره کرد و افزود: در برنامه های آتی خود افزایش ظرفیت آب اکسیژنه را داشته و در نظر داریم ظرفیت فعلی را به دو برابر برسانیم. 
وی خاطر نشان کرد: سود گرانول با ظرفیت 5 هزار تنی بصورت سالانه در طرح داریم تا عنوان تنها تولید کننده را در این زمینه کسب کنیم، پرکلرین شکسته با ظرفیت 5 هزارتنی دیگر طرح ما در برنامه های آتی شرکت است. 
 

مدیر عامل شرکت کلر پارس تاکید کرد: در صورت افزایش ظرفیت های فوق الذکر می توانیم انبارش کلر را به صفر برسانیم که برای ارتقای ایمنی بسیار حائز اهمیت است. 
وی ادامه داد: برنامه دیگر ما برای کمتر کردن هزینه های حمل و آسان کردن آن است که درخواست ایستگاه باری ریلی برای داخل شرکت را انجام داده و نامه نگاری های لازم صورت گرفته است، در این صورت حمل و نقل به داخل کشور و صادرات آسانتر از قبل می شود. 
 

باباپور با اشاره به حضور خود در این مجموعه افزود: در سال تولید دانش بنیان و اشتغالزایی توانستیم در تولید محصول دانش بنیان آب اکسیژنه را بهبود بخشیده و رکورد تایخی 47 تن در روز و پارافین کلره که 4 تن تولید می شد اکنون به 15 تن در روز رسیده است و با افتخار همه این محصولات همراه با ارتقای کیفیت و توجه به مسائل زیست محیطی است. 
وی ادامه داد: در این شرکت 15 نوع محصول داریم که 2 مورد از آن ها دانش بنیان است و تنها تولید کننده دو محصول در کشور هستیم. 
وی در ارتباط با تعداد شاغلین مستقیم در این شرکت گفت: 410 نفر اشتغال مستقیم داریم و در تمامی صنایع محصولات ما کاربرد دارد؛ اگر پروژه های آتی اجرا شود،جذب نیروی جدید خواهیم داشت. 
باباپور با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در سال دانش بنیان که از سوی مقام معظم رهبری اشاره شده است گفت: در راستای سال دانش بنیان اولین اقدامی که کرده ایم در پارک علم و فناوری استان دفتر شرکت را مستقر کرده و ارتباط روزانه با شرکت های فن آور و دانش بنیان داریم و مستقیما با آن ها در ارتباطیم هدف ما در آن قسمت داخل سازی قطعات وارداتی و مواد های اولیه وارداتی در شرکت کلر پارس است؛ علاوه بر شرکت های دانش بنیان با دانشگاه های سراسری و آزاد تبریز در خصوص زیست محیطی، پدافندی و داخل سازی مواد ارتباط داریم. 
 

وی با اعلام اینکه به ده کشور بصورت مستقیم صادرات داریم گفت: علاوه بر اینکه به ده کشور بصورت مستقیم صادرات داریم و به چندین کشور دیگر بصورت غیر مستقیم صادرات می کنیم و هم اکنون با اکثر کشور های همسایه قرارداد همکاری داریم، سال گذشته 4 هزار و 800 دلار صادرات و امسال 6 و نیم میلون دلار برنامه صادرات داریم. 
باباپور با تاکید بر اینکه اولویت اصلی تولید برای داخل کشور است، گفت: برابر ظرفیت تولید تقاضای صادرات داریم که مصرف داخلی مانع از صادرات می شود و برنامه داریم ظرفیت خود را به دوبرابر برسانیم تا بتوانیم صادرات داشته باشیم.
 

وی در پاسخ به برخی از شایعه ها اضافه کرد: اولین اقدامی که در راستای زیست محیطی انجام داده ایم ابتدا در فرایند تولید اصلاحاتی را انجام دادیم تا از نشتی ها جلوگیری کرده و مقدار پساب صنعتی را کمتر کرده و حوضچه آب نمک را با تکنولوژی جدید افتتاح کردیم، تصفیه خانه ها را بروز آوری و استخر ها را نوسازی کردیم و نهایتا پایش آنلاین را در اختیار سازمان محیط زیست گذاشتیم، امسال نیز حذف سیلیس را انجام داده و با ابتکار همکاران متخصص داخل شرکت تکنولوژی آن را پیدا کرده واکنون پساب صنعتی را به 50 درصد رسانده و آن مقدار را نیز بازچرخانی به تولید کردیم که نهایتا باعث شد برداشت آب از سطح چاه 50 درصد کاهش یابد. 
وی ادامه داد: در داخل مجموعه علاوه بر فضای سبز، گلخانه داریم و سالیان سال این فضای سبز در حال توسعه است، سال گذشته صد نهال را کشت کردیم و اکنون درختان میوه دار داریم که تنوع زیادی دارند و پرسنل از آن ها استفاده می کنند. 
 

مدیر عامل شرکت کلر پارس تبریز گفت: واحد ساخت فن آوری و نوآوری ایجاد کرده ایم که در آن جا همکاران داخل شرکت قطعات را مهندسی معکوس کرده و قطعات را  که وارداتی بودند،ساخته اند؛ ساخت و نصب راکتور سرب کاری شده، ساخت و نصب فیلتر 1245 واحد پرکلرین بخشی از اقدامات در این راستا است. 
وی با تاکید بر اهمییت جان پرسنل و مسائل بهداشت و ایمنی، گفت: واحد HSE را بطور کامل بعد از سال 98 ایجاد و تمامی واحد ها را تجهیز کرده ایم، سرور ها را ایمنی سازی کرده و جلوی نفوذ را گرفته ایم.  
وی خاطرنشان کرد: در بحث سود آوری شرکت سال 95 زیان ده، 96 سر به سر و سال 97 به 40 میلیارد تومان سود خالص رسیدیم و تاکنون هر سال این میزان بیشتر شده و در 6 ماهه امسال بیش از 130 میلیارد سود آوری داشتیم که امیدواریم بتوانیم امسال رکورد بزنیم. 
وی در پایان افزود: از افتخارات این شرکت کسب عنوان صادر کننده نمونه،استاندارد ملی و استانی،واحد نمونه صنعتی و دریافت لوح تقدیر از سازمان پدافند غیرعامل و..... می‌توان اشاره کرد. 
انتهای پیام/ 
کلر پارس تبریز در مدار پیشرفت محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار