معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

لایحه پرداخت عادلانه حقوق در دولت در دست تدوین است

1401/09/09 - 15:11 - کد خبر: 81890 نسخه چاپی

نصر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست پاسخگویی به تماس‌های مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت در حال تهیه لایحه پرداخت عادلانه حقوق در سازمان اداری استخدامی است، گفت: در این لایحه نگاه عادلانه در پرداخت‌ها لحاظ خواهد شد. 

به گزارش نصر، دومین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم، با حضور «سید محمد حسینی» معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، ظهر امروز، چهارشنبه ۹ آذرماه برگزار شد.
در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این هم «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه ۶ آذر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سوالات و مشکلات آن‌ها شد.
در برنامه امروز معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس حضور یافت و در پاسخ به یکی از تماس‌ها، درباره نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت اظهار داشت: دولت در حال تهیه لایحه پرداخت عادلانه حقوق در سازمان اداری استخدامی است که در آن نگاه عادلانه لحاظ خواهد شد.
حسینی افزود: قانون جامع نظام پرداخت هماهنگ، دچار ناهماهنگی شده که باید با یک بازبینی و اصلاح دوباره پرداخت حقوق‌ها هماهنگ با عدالت شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره لزوم تامین کادر آموزشی مورد نیاز در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: با توجه به کمبود نیروی معلم در آموزش و پرورش دولت از تبدیل وضعیت کارکنان ماهر و خبره به معلم استقبال می‌کند.
حجت‌الاسلام «احمد صالحی» در پایان نشست انگیزه برگزاری این جلسات را ایجاد زمینه برای ارتباط مستقیم مردم و مسئولان دانست و گفت: طرح حضور وزرا و معاونان دولت، در مرکز ارتباطات مردمی در حال اجراست و قرار شد، دولتمردان دو روز در هفته را به بررسی مهمترین موضوعات تخصصی که فراوانی بیشتری در تماس‌های مردمی دارند، پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: امروز ۱۴ تماس تلفنی برقرار شد که معاون پارلمانی با حوصله، آرامش و نشاط پاسخگوی آنها بود و حتی شماره شخصی خود را برای تماس و پیگیری به مردم داد.
حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه عزم دولت برای ارتباط صریح و سریع با مردم، جزم است، گفت: خواسته‌های مردم با شفافیت در حال پیگیری است و وزرا طبق جدول زمان‌بندی در مرکز حضور می‌یابند و نشست بعدی روز یکشنبه هفته آینده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
سیدمحمد حسینی هم در پایان این نشست با اشاره به اینکه مردم در این تماس هم مشکل و هم راهکار آن را ارائه می‌کنند، تصریح کرد: عمده مشکلات اعلام شده در این نشست ایرادات و اشکالات لوایح و طرح‌های تصویبی یا در حال بررسی بود.
حسینی کنکور، نظام پرداخت حقوق و رتبه بندی معلمان را از مهمترین محورهای مطرح شده در این تماس‌ها دانست و گفت: وقتی مردم حرف‌شان شنیده شنده و پاسخی قانع کننده به آن‌ها داده می‌شود، اعتماد آن ها هم افزایش می‌یابد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر این که حرف مردم «حرف حساب» است؛ گفت: برخی از موارد اعلام شده در تماس‌ها نیازمند تدوین لایحه و قانون جدید است و برخی دیگر هم نیازمند اصلاح قوانین.
حسینی افزود: بخش زیادی از مطالبات مردم از سوی نمایندگان آنها در مجلس به ما منتقل می‌شود، بخش دیگری هم از طریق نامه‌هایی که وزرا در جریان سفرهای استانی دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حضور میان مردم برای مسئولان حرکت مثبتی است، گفت: با این روحیه وزرا، مردم مانعی میان خود و دولت نمی‌بینند و دولت همه تلاش خود را می‌کند تا با افزایش درآمد کشور، مشکلات معیشتی مردم حل شده و در کنار آن پروژه‌های برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار دهد.
معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، درباره جزئیات معرفی وزیر راه و شهرسازی به مجلس گفت: برای تصدی وزارت راه گزینه‌های متعددی مطرح است که رئیس‌جمهور در حال بررسی و رایزنی برای جمع‌بندی است.
وی افزود: گرچه با توجه به معرفی سرپرست برای این وزارتخانه، از نظر قانونی فرصت سه ماهه برای معرفی وزیر وجود دارد اما تمام تلاش دولت معرفی وزیر در کوتاه ترین زمان ممکن است که در این راستا با نمایندگان مجلس هم درباره افراد مختلف مشورت می‌شود و مهرداد بذرپاش هم از گزینه‌های مورد بررسی است.
 انتهای پیام/
 لایحه پرداخت عادلانه حقوق در دولت در دست تدوین است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار