رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

تدوین طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مجلس

1401/09/09 - 13:36 - کد خبر: 81877 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین طرح اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست‌های متعدد با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نصر، «غلامحسین حسینی نیا» با اشاره به آخرین نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، بیان داشت: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پیرو تأکید اعضای کمیسیون مبنی بر ضرورت تدوین اساسنامه و درنظرگرفتن نظرات خبرگان و صاحب‌نظران، تدوین شد.
وی تصریح کرد: اصلاح ساختار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سطح ستاد تا شهرستان‌ها، رتبه‌بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیات امنایی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، پیش‌بینی اختصاص مجدد دو درصد از درآمد حاصله از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه‌اندازی شورای مهارت در تمامی استان‌ها به‌صورت رسمی و دارای قانون مشخص و ... از موارد مطروحه در این اساسنامه است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با توجه پیگیری‌های مکرر و مطرح‌کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش‌های قانونی و مشکلات منابع درآمدی و مالی، ساختاری و ... این سازمان با نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی و پس از مشخص‌شدن ظرف زمانی از سوی اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای‌عالی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و پیرو جلسات مکرر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و لحاظ‌شدن نظرات، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و از سوی نمایندگان پیشنهاددهنده آماده ارائه در صحن مجلس است.
وی با اشاره به ۱۹ گروه هدف این سازمان، اذعان داشت: سازمان، متولی ارائهٔ آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی است و ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، پنج هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های این مجموعه است که باهدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی به فعالیت مشغول است.
وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سد راه برای انجام‌وظیفه نبوده است، افزود: ما مسئولیت اجتماعی و شرعی داریم که اجازه بی‌تفاوتی را نمی‌دهد.
بر اساس این گزارش، ضرورت تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و درنظرگرفتن طرح رتبه‌بندی مربیان، اهتمام کمیسیون آموزش بر مبنای مهارت‌آموزی، قانون‌گذاری جدید و تغییر ساختار برای چابک‌سازی مهارت‌آموزی در کشور، برگزاری جلسات شورای‌عالی مهارت‌آموزی به‌صورت منظم، عدم موازی‌کاری و هماهنگی ۱۳ نهاد فعال در زمینه آموزش‌های مهارتی، به‌روزرسانی قوانین و مقررات در زمینه مهارت‌آموزی برای افزایش آمار اشتغال در کشور، جبران کمبود اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌ویژه در قوانین بودجه و برنامه‌های توسعه و ... از موارد مطروحه در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی بود که طی جلسه‌ای با حضور حسین حق وردی (ناظر مجلس در شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی) پیشنهادها و موارد مصوب جلسه پیشین مورد بررسی و تأیید نهایی سازمان قرار گرفت.
انتهای پیام/
تدوین طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مجلس خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار