وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

همه طلب‌های خود در بحث صادرات گاز به عراق گرفتیم

1401/09/09 - 12:29 - کد خبر: 81863 نسخه چاپی

نصر: وزیر نفت گفت: خوشبختانه ما در سال گذشته و امسال در رابطه با وصول طلب‌ها خود در بحث صادرات گاز به عراق موفق شدیم همه معوقات را بگیریم.

به گزارش نصر، جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد و با یک دیپلماسی قوی انرژی با خیلی از کشورها از جمله آمریکای لاتین طی این مدت قراردادهای فروش نفت را داشتیم و هم بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه در این حوزه فکر می‌کنم وزارت نفت عملکرد خوبی داشته است.
وی در پاسخ به سوالی درباره سفر نخست وزیر عراق به ایران و همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی، گفت: خوشبختانه ما در سال گذشته و امسال در رابطه با وصول طلب‌ها خود در بحث صادرات گاز به عراق موفق شدیم همه معوقات را بگیریم.
وزیر نفت یادآور شد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد یورو از معوقات و امسال نزدیک یک و شش دهم و تقریباً طلب‌های ما همه به روز است و مشکلی نداریم.
اوجی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال هم صادرات گاز به عراق نسبت به سال گذشته یک و نیم میلیارد متر مکعب بیشتر بوده است حجم میزان صادرات دقیق الان در ذهنم نیست ولی می‌دانم که این میزان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و هیچ گونه بدهی معوقی با دولت عراق نداریم.
انتهای پیام/
همه طلب‌های خود در بحث صادرات گاز به عراق گرفتیم ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار