نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

ماشین سازی از لیست واگذاری خارج شود/ نماد صنعت آذربایجان را از مرگ تدریجی نجات دهید

1401/09/08 - 13:41 - کد خبر: 81785 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه و درخواست از وزیر اقتصاد برای خروج ماشین سازی از لیست واگذاری، گفت: شرکت ماشین سازی به عنوان نماد صنعت آذربایجان بوده و باید از مرگ تدریجی نجات یابد.

به گزارش نصر، روح الله متفکر آزاد در خصوص وضعیت شرکت ماشین سازی تبریز، اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری شرکت‌ها و صنایع دولتی به بخش خصوصی به مرور انجام می‌گیرد و معمولاً یک لیستی از این شرکت‌ها تهیه می‌شود.
وی افزود: طی سال‌های گذشته مشکلاتی در فرایند واگذاری این شرکت‌ها پیش آمده که با ورود دستگاه‌های قضایی و دولت جلوی رانت و تخلف در آن‌ها گرفته شده است اما مسئله این است که برخی از این مجموعه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجاتی هستند که معتقدیم باید در خصوص حضور در لیست واگذاری آن‌ها بازنگری شود.
وی ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها، دو شرکت ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی تبریز است. ماشین سازی یک کارخانه‌ی کارخانه ساز است و یکی از شناسنامه‌های صنعت آذربایجان در ایران محسوب می‌شود.
متفکرآزاد گفت: شرکت ماشین سازی اکنون تضعیف شده است اما این شرکت در روزگاری جزو برندهای صنعتی ایران بود، لذا برای جلوگیری از تداوم واگذاری ماشین سازی، نامه‌ای به وزیر اقتصاد نوشته و درخواست کردم تا شرکت‌های ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی از لیست واگذاری خارج شوند.
وی با بیان این‌که قرارگیری شرکت ماشین سازی در لیست واگذاری، ضررهای سنگینی را متحمل این شرکت کرده است، اظهار کرد: این شرکت‌ها از سال ۸۳ تاکنون بارها وارد لیست واگذاری شده و برای مزایده رفته است و حتی در مقطعی نیز واگذار شده است.
وی تاکید کرد: حضور شرکت ماشین سازی در لیست واگذاری، باعث می‌شود تا بر اساس قانون امکان سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی وجود نداشته و خط تولید آن را نتوان بروز کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: این شرکت‌ها با تداوم چنین شرایطی به مرگ تدریجی دچار می‌شوند. از این رو به صورت جدی به سرمایه گذاری احتیاج دارند در نتیجه باید از لیست واگذاری خارج شوند تا امکان سرمایه گذاری فراهم شده و از مرگ تدریجی نجات یابند.
وی با بیان این‌که پس از بروزرسانی شرکت و سرمایه گذاری در آن می‌توان به واگذاری آن فکر کرد، افزود: باید شرکت‌های ماشین سازی و ریخته گری ماشین به عنوان نماد خطه آذربایجان واگذار نشوند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت اگر قصدی برای واگذاری دارد ابتدا باید شرکت‌ها را بروز کند و برای این امر لازم است تا از لیست واگذاری خارج شوند.
انتهای پیام/
ماشین سازی از لیست واگذاری خارج شود/ نماد صنعت آذربایجان را از مرگ تدریجی نجات دهید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار