جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

خاص ترین دیدار جام جهانی با طعم صعود/ فوتبالی ترین شب ایران 

1401/09/08 - 09:49 - کد خبر: 81734 نسخه چاپی

نصر: تیم های ملی ایران و آمریکا در آخرین دیدار دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه شنبه به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش نصر، دیدار پایانی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مرحله گروهی در حالی روز سه شنبه به پایان می رسد که یکی از حساس ترین دیدار های این جام در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار خواهد شد؛ جایی که دو تیم ایران و آمریکا پس از ۸۹۲۱ روز و در دومین دیدار تاریخی خود در جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت.
ایران و آمریکا در روز ۳۱ خرداد سال ۱۳۷۷ در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید و حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گلزنان ایران در این بازی بودند و تک گل آمریکا را نیز برایان مک براید به ثمر رساند.
ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم‌های یوگوسلاوی، آمریکا و آلمان هم‌گروه بود و در پایان در رتبه سوم آن گروه قرار گرفت و از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازماند.
این بازی در ورزشگاه ژرلان در لیون فرانسه برگزار شد و به‌خاطر فضای سیاسی آن موقع، به بازی ایران و آمریکا القابی نظیر «مادر تمام بازی‌ها» و «سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی» اختصاص داده شد.
اما این بار دو تیم در شرایطی دیگر و برای صعود به مصاف هم خواهند رفت و تیم ایران در صورت پیروزی انگلیس مقابل ولز، تنها با یک تساوی هم برای نخستین بار در تاریخ به دور یک هشتم نهایی صعود خواهد کرد؛ اتفاقی که باعث تبدیل این تیم به بهترین تیم تاریخ ایران خواهد کرد.
البته به همان اندازه که کارلوس کی‌روش و شاگردانش به موفقیت در بازی فرداشب امیدوار هستند، امریکایی‌ها با خوشبینی به استقبال بازی فردا خواهند رفت. از دید نویسنده سایت sportsmole، اگر چه شاگردان گرگ برهالتر در دو بازی قبلی‌شان موفق به پیروزی نشده‌اند اما نمایش آنها مقابل ولز و انگلیس نشان داد که این تیم حرفه ای زیادی برای گفتن دارد.
آمریکا حتی می‌توانست برنده بازی با انگلیس شود اما ضعف این تیم در گلزنی باعث شد که آنها نتوانند برای اولین بار بعد از سال 1950، برنده تقابل با سه‌شیرها در جام جهانی شوند.
با این حال تیم آمریکا تیم دست و پا بسته ای نیست و با ستاره هایی همچون پولیسیک مهاجم شماره 10 که در چلسی توپ می‌زند یا وستون مک‌کنی هافبک این تیم در یوونتوس و یا سرجینیو دِست مدافع راست امریکایی‌ها که به صورت قرضی از بارسلونا راهی میلان شده است و یونس موسی هافبک این تیم هم در والنسیا توپ می‌زند به مصاف شاگردان کیروش خواهند رفت.
در حال حاضر هم تیم آمریکا در رده دهم رنکینگ FIFA قرار دارد و ایران هم ده پله پایین تر در رده بیستم ایستاده است. 
در جدول گروه B هم تیم ایران پس از شکست سنگین مقابل انگلیس و کسب پیروزی مقابل ولز با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و در صورت برد به صورت مستقیم صعود می کند و در صورت تساوی با توجه به نتیجه ولز و انگلستان تکلیف این تیم مشخص می شود.
تیم آمریکا هم با دو تساوی دو امتیازی است و تنها در صورت برد به مرحله بعد صعود خواهد کرد.
آنتونیو میگوئل متئو لاهوس ۴۵ ساله، به دلیل حساسیت این دیدار انتخاب شده است. این داور اهل اسپانیا  از سال ۲۰۰۸ مسابقات لالیگا را قضاوت می‌کند. او که همچنین یک داور بین‌المللی با تجربه به حساب می‌آید، در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قضاوت کرده است.
این داور اسپانیایی، برای فوتبالدوستان ایرانی به خاطر سابقه قضاوتش در چند ال‌کلاسیکو، چهره شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود اما او به جز سوت زدن تقابل بارسلونا و رئال مادرید در چند مقطع، بازیهای مهم دیگری را هم سوت زده که مهمترین آن قضاوت فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ بوده است. دیداری که بین منچسترسیتی و چلسی برگزار شد.
گفتنی است دیدار تیم های ایران و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه شنبه در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
خاص ترین دیدار جام جهانی با طعم صعود/ فوتبالی ترین شب ایران  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   احمد   سال پیش  

اگه ایرا برنده شود فردا مدرسه ها تعتیل هستند
پژوهشیار