معاون استاندار:

سرمایه‌‎گذاری در آذربایجان‌شرقی به بالای ۱۵۰ همت رسید

1401/09/07 - 17:43 - کد خبر: 81706 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جذب سرمایه طی ۱۳ ماه گذشته روند رو به رشدی داشته و بیش از ۱۵۰ همت در سطح استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش نصر، «محمد کلامی» روز دوشنبه پس از بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه‌ای عجبشیر، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان حضور یافت و از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های دولتی خواست تا در خصوص جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار و خدمت به مردم، بیش از پیش دغدغه داشته باشند.
وی با بیان اینکه بدخواهان نظام توان دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند، بیان کرد: وظیفه تیم اقتصادی در برابر آنان تلاش برای ساختن ایران قوی و حفظ اشتغال و تولید و خدمت به مردم در برابر این جنگ اقتصادی است.
وی خاطر نشان کرد: امروزه با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، صنعتگران و تولیدکنندگان در برخی از مناطق استان همچون گذشته برای توسعه اقتصادی تلاش می‌کنند و وجود چندین طرح در حال اجرای بخش خصوصی در استان نشان از امید به آینده‌ای روشن دارد.
وی افزود:مدیران نیز در این شرایط اقتصادی باید در کنار مردم استان باشند و با تمام وجود برای مردم، اقتدار نظام و تببین اقدامات انجام شده تلاش کنند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاش‌ها طی سه سال آینده در استان نمود خواهد داشت، رفع مشکلات مالی و نقدینگی صنایع عجب‌شیر را از اولویت‌های اصلی ستاد تسهیل دانست و بر بررسی موارد مطرح شده توسط مدیران صنایع شهرستان تاکید کرد.
کلامی اظهار داشت: در شهرک صنعتی عجب‌‍شیر و ناحیه صنعتی این شهرستان، واحدهای غیرفعال باید خلع ید شوند و این شهرک با تامین برق مورد نیاز، آب شرب، اینترنت و راه دسترسی به صنعتی‌ترین شهرک استان تبدیل شود.
وی اضافه کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله گاز، برق، آبفا و سایر دستگاه‌ها می‌توان موانع تولید را از پیش‌رو برداشت و با همکاری ویژه و مطلوب با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان، بستری مناسب برای رونق تولید ایجاد کرد.
فرماندار: صاحبان صنایع به فعالیت و توسعه تشویق می‌شوند
فرماندار عجب‌شیر نیز بیان کرد: در بازدیدهای متعدد از این واحدها تلاش شده با بررسی وضعیت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی به فعالیت تشویق و ترغیب شوند.
جعفر قادری با بیان اینکه در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی این شهرستان ۵۳ واحد فعال و ۱۲ واحد تولیدی صنفی با اشتغال‌زایی برای بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر وجود دارد، یادآوری کرد: عجب‌شیر ظرفیت‌ قابل توجهی در زمینه تولید و صنعت داراست و باید با فعال‌سازی این ظرفیت‌ها، به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد آن کمک کرد.
وی با بیان اینکه نبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل صاحبان صنایع است، ادامه داد: باید با پرداخت تسهیلات، این مشکل واحدهای تولیدی رفع شود.
به گزارش ایرنا جلسه‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی این روزها با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار می‌شود تا بخشی از مشکلات فراشهرستانی نیز با حضور این مقام استانی مرتفع شود.
انتهای پیام/
 سرمایه‌‎گذاری در آذربایجان‌شرقی به بالای ۱۵۰ همت رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار