معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرضه گردشگری سلامت

1401/09/07 - 17:28 - کد خبر: 81704 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرضه گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش نصر، سعید کریمی در اولین جلسه مشترک معاونان، مشاوران ومدیران حوزه ستادی و روسای سازمان‌های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم» که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: یک هزار و 44 بیمارستان در کشور داریم که حدود ۷۰ درصد از بیمارستان‌ها با ۱۰۷ هزار و ۸۳۵ تخت فعال متعلق به وزارت بهداشت است و مابقی بیمارستان‌ها در اختیار سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و بخش خصوصی قرار دارد. 
وی افزود: طی سال گذشته ۷۹ بیمارستان به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید مجهز شدند. از این تعداد هشت هزار و یکصد تخت بیمارستانی، ۵۰۰ تخت پی آی سی یو و دو هزار و 200  تخت اورژانس با تمرکز بر مناطق محروم توزیع شدند. هم اکنون جهت مقابله با کرونا تعداد تخت‌های پی آی سی یو در کشور از ۵۵۶ تخت به یک هزار و 50 تخت رسیده است. 
معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: ۵۲ بیمارستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ احداث شد که این رقم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ۷۹ بیمارستان جدیدالاحداث رسیده است. توسعه تخت‌ها نیز در این مدت از ۷ هزار و ۳۹۱ تخت به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت رسید. 
کریمی از افزایش مراکز کاشت حلزون شنوایی به ۱۶ مرکز دولتی خبر داد و یادآور شد: تا انتهای مهرماه امسال بالغ بر ۱۰۸۹ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی برای بیمارانی که در صف انتظار بودند انجام شده و تا پایان دی ماه امسال جشن صفر شدن فهرست انتظار این بیماران برگزار می‌شود. 
وی ادامه داد: با بازنگری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی توزیع پزشکان متخصص متعهد خدمت درمانی، آذرماه امسال دو هزار و 200 پزشک متخصص با اولویت مناطق محروم در کشور توزیع شد. 
معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ ۳۵۰ محصول دانشی شامل راهنمای بالینی و استاندارد خدمت در حوزه درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: راه اندازی ۵۳ مرکز دندانپزشکی از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۱، افزایش ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو، افزایش ۴۶ درصدی پیوند اعضا و افزایش ۵۰ درصدی انتقال هوایی اعضای پیوندی در سال ۱۴۰۱ دیگر دستاوردهای حوزه درمان کشور است.
انتهای پیام/
ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرضه گردشگری سلامت ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار