مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

برگزاری مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی

1401/09/07 - 13:40 - کد خبر: 81669 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سه‌شنبه ۸ آذرماه 1401 مانور سراسری زلزله در مدارس استان همزمان با سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله فرضی به اجرا درمی‌آید.

به گزارش نصر، علیرضا صیادی با اعلام این خبر گفت: با نواخته شدن این زنگ که به منزله یک زلزله فرضی است  و به طور همزمان در فاصله زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ به مدت یک دقیقه به صدا درمی‌آید؛ حدود 800 هزار دانش آموز در 40 ناحیه و منطقه استان در تمام دوره های تحصیلی نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان، هنگام مواجهه با زلزله را طبق آموزش‌های ارائه شده به طور عملی به مرحله اجرا در می‌آورند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در این مانور که دستورالعمل اجرایی آن از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدیران تمامی مدارس ارسال شده است دانش‌آموزان چگونگی پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله را تمرین می‌کنند.
وی ادامه داد: این مانور با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری تبریز، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تبریز، سازمان جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فرماندهی سپاه عاشورا، شرکت های آب و برق و گاز و سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
صیادی تاکید کرد: مانور شبیه‌سازی شرایط بحرانی و یک مجموعه از تمرین‌ها برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده به منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.
انتهای پیام/
برگزاری مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار