گزارش «نصر» از مدارسی که در مسیل قرار دارند/

سیل، مهمان مدارسی که در مسیل قرار دارند! / آموزش و پرورش استان تدابیر لازم را بیاندیشد

1401/09/08 - 18:47 - کد خبر: 81664 نسخه چاپی

نصر: یکی از مدارسی که در مسیل قرار داشته و در فاصله کمتر از 10 کیلومتری تبریز واقع است، دبستان 6 کلاسه ارشاد "روستای باغ یعقوب" است.

به گزارش نصر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۴۱۹ مدرسه کانکسی و پیش ساخته در استان داریم که ۳۰۹ مورد آنها کانکسی و ۱۷۱ مدرسه نیز سنگی است.
وی ادامه داد: اداره‌کل نوسازی استان در تهیه و تجهیز مدارس سعی کرده است تا رویکرد خود را تغییر دهد و علیرغم تهیه‌ نیمکت و صندلی‌های معمولی به سمت تهیه‌ی تجهیزات تخصصی حرکت کند و به شکل ویژه به مناطق محروم توجه کند و در اقدامی نیز صرفه‌جویی منابع مالی انجام شد و در زمینه‌ی کاهش هزینه‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم.
وی افزود: تلاش کردیم تا فضای ناظران کنترل کیفی مدارس غیر دولتی نیز سالم باشد و کنترل سازه‌ها در فضای سالمی  انجام شود
این خبری است که "فرهاد فرهودی" در اولین نشست رسانه ای خود مطرح کرده بود.
مدارس پر خطر از این قبیل در استان آذربایجان شرقی زیاد است؛ یکی از این نمونه ها مدارسی که در مسیل قرار گرفته و هر آن احتمال سیل گرفتگی دارد. 
یکی از مدارسی که در مسیل قرار داشته و در فاصله کمتر از 10 کیلومتری تبریز واقع است، دبستان 6 کلاسه ارشاد "روستای باغ یعقوب" است. 
مدرسه ای که دقیقا در مسیل قرار گرفته و هر آن خطر آفرین بوده، چنان چه در سال های گذشته چنین اتفاقات ناگواری در این مدرسه رخ داده و سیل وارد مدرسه شده و دانش آموزان را با مشکل روبه‌رو کرده است. 
"ناصر محمدی" یک روستا نشین در باغ یعقوب است که می گوید تا جایی که یادم می آید دو بار به این مدرسه سیل آمده و به کمک اهالی توانسته ایم بچه ها را از سیل نجات دهیم.
"علی آخوندزاده" مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها وسواحل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر، گفت: مدارس متعددی در استان داریم که در مسیل قرار دارند و باید اداره آموزش و پرورش تدابیر لازم را اتخاذ نماید. 
وی در رابطه با مدرسه ارشاد باغ یعقوب گفت: مدرسه ارشاد 150 متر در بستر و 53 متر در حریم قرار دارد.
وی اضافه کرد: این مدرسه را قبلا به آموزش و پرورش اطلاع داده ایم که در مسیل قرار داشته و نیاز است سریعا تخلیه شود. 
آخوند زاده اعلام کرد: در سه چهار سال اخیر تمامی مراکز حساس را اطلاع رسانی کرده ایم و پیگیر آن ها هستیم.
وی در پایان گفت: مدرسه فوق الذکر باید تخلیه شده و به مکان دیگری انتقال یابد.
"غلامرضا علیزاده" مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار نصر، گفت: مدرسه ارشاد باغ یعقوب در مسیل قرار نداشته و مشکلی از این بابت ندارد و خطر آفرین نیست! 
وی تاکید کرد: کارشناسان مربوطه به ما نامه داده اند که این مدرسه ایمن است. 
علیزاده با اعلام اینکه فضای هزار متری در گلستان یک کاربری آموزشی نیست، تصریح کرد: قرار است با همکاری شورا و خیرین آن روستا، مدرسه دیگری ساخته شود تا بتواند جوابگوی دانش آموزان این روستا باشد.
"قاسم محمدی" دهیار روستای باغ یعقوب در رابطه با فضای آموزشی دیگر در این روستا، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدون اطلاع صاحب ملک، زمین هزار متری در کوی گلستان یک را به فضای آموزشی تبدیل کرده و اکنون با صاحب ملک در اختلاف است. 
گزارش نصر در پایان اضافه می کند، مدارس در مسیل یک نمونه دیگر از چندین مشکلات مدارس، در استان آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
سیل، مهمان مدارسی که در مسیل قرار دارند! / آموزش و پرورش استان تدابیر لازم را بیاندیشد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار