فرمانده سپاه:

۷۰ گروه جهادی مراغه در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ مشارکت دارند

1401/09/07 - 11:28 - کد خبر: 81643 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ تا ۲۸ آذرماه جاری ادامه دارد، گفت: این شهرستان دارای ۲۵۰ گروه جهادی است که ۷۰ گروه از آنها در این رزمایش مشارکت دارند.

به گزارش نصر، سرهنگ پاسدار «یحیی حیدری» روز دوشنبه در حاشیه بازدید در مراغه اظهار داشت: خدمات‌رسانی در سپاه و بسیج طی سال‌های اخیر به ماموریت تبدیل شده است و بر همین اساس نیز بسیجیان این شهرستان با مشارکت در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ به دنبال محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مردم هستند.
به گفته وی مشارکت در ساخت خانه‌های محرومان، جمع‌آوری جهیزیه، اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد، برگزاری کلاس‌های تقویتی در روستاهای دورافتاده و ویزیت رایگان از جمله خدمات جغرافیامحور بسیجیان این شهرستان در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ است.
فرمانده سپاه مراغه با بیان اینکه ۲۴ باب خانه برای محرومان این شهرستان در حال احداث است، اظهار داشت: به تازگی ۱۰ باب از این خانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بقیه آنها نیز در سایه مشارکت بسیجیان تا دهه فجر امسال به محرومان تحویل می‌شود.
سرهنگ حیدری همچنین به جمع‌آوری ۱۵ سری جهیزیه و تداوم آن تا ۲۸ آذرماه جاری اشاره و بیان کرد: گروه پزشکی بسیجیان این شهرستان نیز تاکنون در چهار نقطه از شهرستان حضور یافته و علاوه بر ویزیت رایگان، خدمات درمانی و در برخی از موارد ارجاع به مراکز درمانی را به مردم شریف عرضه کرده است.
وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی مراغه در این رزمایش که همزمان با هفته بسیج در حال برگزاری است، تنها در این موارد نیز خلاصه نمی‌شود و آنان در بسیاری از موارد خدمات‌ سایر ارگانها را تسهیل می‌کنند تا جایی که تعدادی از این همین بسیجیان در ساماندهی جاده بین مزارع کشاورزان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا و همچنین بهسازی کانال آبیاری مشارکت دارند.
سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه بسیج همواره در صحنه حضور دارد، اضافه کرد: در وقایع اخیر کشور طی حدود ۷۰ روز گذشته هم بسیجیان با اقتدار در میدان حضور داشتند و اجازه جولان به معاندان و منافقان را ندادند.

محور برنامه‌های هفته بسیج امسال جهاد تبیین است
فرمانده سپاه مراغه بیان کرد: محور برنامه‌های هفته بسیج امسال جهاد تبیین است و برگزاری دوره‌های مختلف سواد رسانه، ۱۵ مورد یادواره شهدا با هدف تقویت روحیه ایثار و شهادت، نشست‌های روشنگری و بصیرتی و کارگاه‌های سبک زندگی بخشی از این برنامه‌هاست.
سرهنگ حیدری از برگزاری ۱۵۰ عنوان برنامه شاخص در طول این هفته هم خبر داد و افزود: بسیج محدود به یک گروه و جمع خاص نیست بلکه متشکل از افراد و گروه‌های مختلفی است که دل در گرو انقلاب دارند و نسبت به ارزش‌های اسلامی دلسوز هستند.

مطالبه‌های مردم باید در رسانه منعکس شود
فرمانده سپاه مراغه با تاکید بر استقلال رسانه‌ها، گفت: مطالبه های مردم باید در رسانه‌های داخلی منعکس شود تا اصحاب رسانه به هادیان فکری جامعه تبدیل شوند.
سرهنگ حیدری تقویت رسانه‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: از یک سو باید دوره‌های سواد رسانه برای عموم مردم برگزار شود و از سوی دیگر نیز رسانه‌ها باید به ذائقه مخاطبان خودشان بیش از پیش توجه کنند.
به گزارش ایرنا رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی در سطح کشور با حضور نزدیک به ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب ۱۴ هزار گروه جهادی و در هزار نقطه محروم کشور در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
۷۰ گروه جهادی مراغه در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ مشارکت دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار