مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ثبت نام ۲ هزار نفر برای طرح مسکن ملی در سراب

1401/09/07 - 11:25 - کد خبر: 81641 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۲ هزار متقاضی مسکن ملی در سراب اعلام کرد: در این شهرستان ۴۰۰ واحد مسکن ملی احداث می‌شود.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن سراب، کمبود زمین مسکونی و وجود معارض را علت اصلی تاخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: زمین ۴۷ واحد مسکن تک واحدی در ۱۰ روز گذشته به متقاضییان واگذار شده و علاوه بر این ۱۲ هزار مترمربع زمین در شهرک علامه امینی، مساکن نیمه تمام ۷۲ واحدی سلحشوران و ۱۳ هکتار در قالب ویلاشهر به این طرح اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه متقاضییانی که در ۲۰ ماه گذشته آورده اولیه خود را واریز کرده اند در اولویت واگذاری مسکن ملی هستند، گفت: در شهرستان سراب دو هزار متقاضی مسکن ثبت نام کرده اند که در حال حاضر از این تعداد ۱۷۰ نفر حائز شرایط هستند.
یوسف داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ادارات خدمات رسان خواست تا زیر ساخت‌ها و امکانات مورد نیاز این طرح را همزمان با اجرای ان فراهم کنند.
علی جهانی، فرماندار سراب نیز با اشاره به احداث شهرک توریستی گردشگری و اقامتی گفت: این شهرک به منظور تامین مسکن کوتاه مدت و بلند مدت برای مهاجرت معکوس شهروندان سرابی مقیم کلانشهرها در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در حال برنامه ریزی برای آغاز ساخت است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون در این طرح ۲۷۳ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر تایید نهایی شده اند.
این طرح تقریبا در تمام شهرهای دارای متقاضی شروع و زمین مورد نیاز برای اجرای آن نیز تامین شده، اما در برخی شهرها به علت مشکل در تامین زمین، این طرح در سطح محدودی اجرا می شود که در صورت تامین زمین مورد نیاز اجرای این طرح توسعه می یابد.
تااکنون برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در سطح آذربایجان شرقی، پی ریزی شده، برخی واحدها نیز در مراحل اسکلت بندی و دیوار چینی هستند و ۱۶ واحد نیز در شهرستان بستان آباد به بهره برداری رسیده اند.
در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهرهای جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرهای استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارایه می‌شود.
افراد متقاضی طرح مسکن ملی، بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارایه دهند.
شهرستان 135 هزار نفری سراب در 130 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
ثبت نام ۲ هزار نفر برای طرح مسکن ملی در سراب خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار