دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است

1401/09/07 - 09:49 - کد خبر: 81616 نسخه چاپی

نصر:  دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است، گفت: بار فرهنگی انقلاب اسلامی بر روی دوش فعالان فرهنگی است، از این‌رو ضروری است تمامی فعالان فرهنگی منطقه در همه زمینه‌ها در کنار مسئولان بوده و ارائه راهکار کنند تا برکات فرهنگی بیش از پیش شود.

به گزارش نصر، حجت الله عبدالملکی، یکشنبه  شب، ششم آذرماه، در نشست با فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: معتقدیم توسعه فرهنگی ذیل اقتصاد مقاومتی‌ است و اگر پیشرفت و توسعه فرهنگی اجتماعی در مناطق آزاد اتفاق نیفتد، پیشرفت اقتصادی به هر میزان که باشد برای ما قابل قبول نیست زیرا فرهنگ جهادی و تولید ملی دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است.‌
وی افزود: ارس چهارمین مقصد ما در بازدید از مناطق آزاد کشور است. در مدت حضور در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را در اولویت‌ قرار داده‌ایم و بر همین اساس، در سفر به مناطق، نشست با فعالان حوزه فرهنگی را در راس امور است تا هم دغدغه‌ها شنیده شود و هم راهکارها در راستای بهبود عملکرد ذیل اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی تمامی بار فرهنگی‌اش بر روی دوش مردم و فعالین فرهنگی است از این‌رو ضروری است تمامی فعالان فرهنگی منطقه در همه زمینه‌ها در کنار مسئولین بوده و ارائه راهکار نمایند تا برکات فرهنگی بیش از پیش شود.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این در نشست گفت: رونق اقتصادی یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه فرهنگی است و حداقل کاری که برای مناطق آزاد می‌توانیم انجام دهیم این است که اجرای مشوقات اولیه پیش‌بینی شده در قانون را به مناطق آزاد برگردانیم.
معصومه پاشایی ادامه داد: این اقدام خود به خود توسعه چشمگیری در تک تک مناطق ایجاد خواهد کرد و این نیز زمینه‌ساز توسعه فرهنگ و افزایش نشاط اجتماعی در مناطق خواهد بود.
وی در خصوص گلایه یکی از حاضران در خصوص تامین نشدن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر یادآور شد: هزینه خرید سی تی اسکن بیمارستان با کمک سازمان منطقه آزاد ارس، مردم و خیران دو سال قبل تهیه شد است ولی چون اصرار بر این بود که دستگاه خارجی تهیه شود مجبور هستیم در لیست نوبت وزارت بهداشت و درمان قرار بگیریم و این روند به‌دلیل اولویت دار نبودن شهرستان جلفا بر اساس فرایند وزارت زمانبر خواهد بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، در این نشست تعدادی از فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس از جمله جامعه هنری، برخی ار فعالین حوزه رسانه، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، جوانان و... به بیان دغدغه‌های خود و ارائه راهکار پرداختند.
انتهای پیام/
پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار