رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

شهادت پرستاران در دوران کرونا نشانه ایثارگری آنان است

1401/09/06 - 18:06 - کد خبر: 81602 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه پرستاران با وجود تمامی مشکلات و کمبودها در خدمت رسانی به بیماران ایثار می‌کنند، شهادت پنج نفر از پرستاران آذربایجان شرقی در جریان همه گیری کرونا را دلیلی قانع کننده برای جان فشانی این قشر بیان کرد.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز یکشنبه در جمع رییس و اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامائی تبریز، افزود: پرستاران تا پای جان از سلامت مردم به خوبی محافظت کردند و این رشادت ها جای سپاس و قدردانی دارد.
وی با گرامیداشت هفته پرستار، دانشکده پرستاری و مامایی تبریز را به عنوان یکی از واحدهای مهم و اثرگذار این مجموعه در توسعه بخش سلامت آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن نشان داد که پرستاری از ارزش و اهمیت بسیار ویژه در نظام سلامت برخوردار است.
نقی پور ابراز امیدواری کرد با احصای دقیق مشکلات و همراهی استادان بتوان راه حل های منطقی و تخصصی برای رفع مشکلات این حوزه ارایه کرد.
در این دیدار مسائل و مشکلات دانشکده پرستاری و مامایی از قبیل ارتقای آموزش رشته پرستاری و مامایی، استفاده از همکاران بالینی زیرنظر اساتید هیات علمی برای آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی، افزایش سطح علمی همکاران بالینی، ایجاد فضای مناسب برای برگزاری کلاس های آموزش در داخل بخش های آموزشی و درمانی، پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز، گسترش فضای فیزیکی دانشکده، استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به بیماران نیازمند و به کارگیری افراد به صورت تعهد خدمت برای مربی گری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دانشکده پرستاری و مامائی تبریز به عنوان اولین دانشکده در ایران به سال ۱۲۹۵ شمسی با عنوان آموزشگاه علمی پرستاری وابسته به بیمارستان میسیون آمریکایی تاسیس شد و تا سال ۱۳۴۹ در همین راستا به فعالیت خود ادامه داد.
در سال ۱۳۵۵ نظام واحدی جایگزین نظام قبلی و از سال ۱۳۶۲ آموزشگاه عالی پرستاری به محل جدید منتقل و تحت عنوان «آموزشکده و دانشکده پرستاری و مامایی» فعالیت کرد و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته با نظام آموزشی جدید از همان سال انجام گرفت.
دانشکده پرستاری و مامایی تبریز اولین دانشکده در ایران است که توانست دوره PhD پرستاری را در سال ۱۳۷۴ راه اندازی کرده و از مهر ۱۳۹۳ پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی نیز شروع شد.
در حال حاضر این دانشکده دارای ۶۵۰ دانشجوی کارشناسی در سه رشته پرستاری، مامایی و اطاق عمل، ۲۴۲ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۵۶ دانشجوی ورودی ۹۲ و ۹۳ واحد ارس، در پنج رشته مرتبط با پرستاری شامل پرستاری داخلی جراحی، پرستاری کودکان، روان پرستاری، پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری نوزادان ویژه و ۲ رشته مرتبط با مامایی شامل رشته مامایی با چهار گرایش آموزش مامایی، بهداشت باروری، مامایی جامعه نگر و مدیریت و رشته جدید مشاوره در مامایی با پذیرش دانشجو از سال ۱۳۹۳ و ۲۸ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی پرستاری می باشد.
انتهای پیام/
شهادت پرستاران در دوران کرونا نشانه ایثارگری آنان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار