سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه‌شنبه

1401/09/06 - 11:54 - کد خبر: 81548 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه و کاهش چهار تا 6 درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش نصر، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. این وضعیت فردا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.
سه‌شنبه نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. بعدازظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در این مناطق آغاز می‌شود. روز چهارشنبه بر شدت بارش در این مناطق افزوده شده و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را فرا می‌گیرد.
روز پنجشنبه نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب بارش پراکنده روی می‌دهد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی پنج روز آتی به‌ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف است. همچنین دمای هوا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر چهار تا 6 درجه کاهش می‌یابد.
با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران و کرج طی فردا دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه وجود دارد.
انتهای پیام/
ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه‌شنبه ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار