رییس صمت آذربایجان شرقی:

دستیابی به آثار مطلوب در بخش صنعت با اعتماد به فعالان بخش خصوصی

1401/09/06 - 11:52 - کد خبر: 81547 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد اتاق های فکر تجارت، صنعت و معدن در رشد و توسعه اقتصادی استان تاکید کرد: تولید فکر اثرگذار به وسیله بخش خصوصی توانمند می تواند یکی از خروجی های این اتاق های فکر باشد چرا که هر وقت به بخش خصوصی اعتماد کرده ایم شاهد اثرات مطلوب این موضوع نیز بوده ایم.

به گزارش نصر، صابر پرنیان امروز در نشست صمیمی با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان، نقش نخبگان اقتصادی را در افزایش سرعت توسعه صنایع مختلف به ویژه صنایع بزرگ بسیار مهم دانست و افزود: باید بدنه اقتصاد را چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به اندازه ای قوی کنیم که صنعت و تولید برای موقعیت های مختلف انعطاف پذیر باشد.
وی به اهمیت فعالیت برخی از انجمن ها و سازمان های ان جی او در استان اشاره کرد و افزود: تعدد تشکل ها تهدید نیست بلکه فرصت مناسبی برای ایجاد هم افزایی برای توسعه در مسیر اقتصادی استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: انجمن مدیران صنایع یکی از انجمن های پرسابقه و تاثیرگذار استان در حوزه تولید فکر و پیگیری امور مرتبط با حوزه صنعت و معدن است که کارهای کارشناسی و علمی مفیدی در این انجمن انجام می شود.
وی با بیان این که خوداتکایی در مزیت های رقابتی منجربه موفقیت می شود، افزود: موضوع آموزش یکی از مهمترین اقدامات انجمن مدیران صنایع استان است.
تبادل نظر مدیران سازمان صمت و هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان برای یافتن راه حل های اساسی در تسهیل تولید و ارتقای بهره وری یکی از اهداف این نشست مشترک بود. علاوه بر این، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری، جذب صنایع بزرگ پیشران برای ثبات صنایع کوچک، ساماندهی و انسجام‌دهی صنایع بزرگ برای ایجاد یک صنعت بزرگتر از جمله مواردی بود در این نشست مطرح شد.
همچنین علاوه بر طرح موضوع اهمیت تغییر در نگرش، تفکر و استراتژی ها، اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان آمادگی این انجمن را برای برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند.
لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست از دو واحد برتر صادرکننده کاشی تبریز و صنایع غذایی آیدین که از اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان هستند از سوی رئیس سازمان صمت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
دستیابی به آثار مطلوب در بخش صنعت با اعتماد به فعالان بخش خصوصی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار