خبر/

تجویز بیش از ۹۵ درصدِ نسخ پزشکان به‌صورت الکترونیک

1401/09/06 - 08:58 - کد خبر: 81513 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های مکانیزه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۹۵ درصدِ نسخ پزشکان به شکل الکترونیک تجویز می‌شود گفت: اطلاعات مورد نیاز در خصوص نسخ پزشکان، دارو، پاراکلینیک و غیره به شکل مکانیزه و از طریق یک نرم افزار واسط در اختیار بیمه مرکزی ایران و تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، سلیمه رحیمی‌مقدم در گفت‌وگویی درباره همکاری پزشکان و مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: با شروع طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، کلاس‌های متعدد آموزشی جهت نحوه ثبت‌نام و ورود پزشکان به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و چگونگی نسخه‌نویسی الکترونیک برگزار شد.
وی افزود: پزشکان به‌تدریج نسبت به تهیه سخت‌افزار و نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کردند به گونه‌ای که در حال حاضر می‌توان گفت تقریباً تمامی پزشکان مجهز به سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز جهت نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند.
رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه با توجه به اینکه درحال حاضر بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های مکانیزه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۹۵ درصدِ نسخ پزشکان به شکل الکترونیک تجویز می‌شود گفت: این امر نشان از همکاری بسیار خوب پزشکان در اجرای سراسری طرح نسخه الکترونیک است.
رحیمی‌مقدم درباره اتصال نسخ الکترونیک با بیمه‌های تکمیلی اظهار کرد: پس از اجرای طرح کشوری نسخه الکترونیک، جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و عدم نیاز آنان به ارائه نسخه کاغذی جهت دریافت هزینه از بیمه‌های تکمیلی، اطلاعات مورد نیاز در خصوص نسخ پزشکان، دارو، پاراکلینیک و غیره به شکل مکانیزه و از طریق نرم افزار واسط API در اختیار بیمه مرکزی ایران و تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار گرفت.
وی ادامه داد: چنانچه بیمه‌های تکمیلی از طریق نرم‌افزارهای خود که قابلیت اتصال به نرم افزارهای واسط طراحی شده را داشته باشند، به سازمان تامین اجتماعی متصل شوند می‌توانند نسخ تجویز شده، داروها و خدمات ارائه شده را ملاحظه و جهت بازپرداخت هزینه بیماران اقدام کنند.
انتهای پیام/
تجویز بیش از ۹۵ درصدِ نسخ پزشکان به‌صورت الکترونیک خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار