محققان فنلاندی می گویند:

هشدار در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی برای انسان ها

1398/09/10 - 09:31 - کد خبر: 8146 نسخه چاپی

نصر: محققان فنلاندی می گویند با وجود اینکه استفاده از هوش مصنوعی در آینده باعث افزایش رفاه و آسایش انسان ها می‌شود، اما این کار خطراتی نیز دارد که می تواند بر سرنوشت افراد تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، پژوهشگران فنلاندی می گویند توسعه هوش مصنوعی باید با توجه به ایمن سازی محصولات، ایجاد اعتماد در مشتریان و رعایت جنبه های اجتماعی و مربوط به سلامت انجام شود، در غیر این صورت استفاده از هوش مصنوعی می تواند خطرناک باشد.

این محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که خطرات مربوط به استفاده نادرست از هوش مصنوعی ممکن است بسیار جدی و گسترده باشند و مزایای آن مانند تولید محصولات درمانی پیشرفته پزشکی، تولید ربات‌های هوشمند کمک به سالمندان و غیره را تحت الشعاع قرار دهند.

بر همین اساس مردم عادی باید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را به طور آزمایشی مورد استفاده قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت آنها مشخص شود. باید توجه داشت که محصولات هوش مصنوعی با توجه به توان خودآموزی و عدم نیاز به انسان برای یادگیری قادر به ارتقای خود و حتی دشمنی با انسان ها و برنامه ریزی برای نابودی آنها نیز هستند.

همچنین اگر این محصولات با امنیت بالا طراحی نشوند قابل هک شدن بوده و توسط افراد خرابکار برای مقاصد سوء، قابل برنامه ریزی و سوءاستفاده هستند. در این شرایط محصولات هوش مصنوعی برای آسیب رساندن عمدی به انسان ها به کار برده خواهند شد.

انتهای پیام/

هشدار در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی برای انسان ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار