استاندار زنجان؛

ارکان قانونی انتخابات رعایت شود

1398/09/10 - 09:24 - کد خبر: 8142 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: ارکان قانونی انتخابات باید رعایت شود و همه وظایف خود را در ایجاد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت انتخابات مجلس، انجام دهند تا منجر به مشارکت گسترده مردم و حفظ آرای آنان به عنوان امانت شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله  حقیقی شامگاه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر رهبری و رییس جمهوری، این استان  را به دلیل حرکت خودجوش مردم در حمایت از نظام مورد عنایت و لطف خود قرار دادند افزود: این موضوع به نوبه خود  وظیفه مردم و خدمتگزاران را بیش از گذشته سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل هیات اجرایی انتخابات در  چهار حوزه انتخابیه و آغاز ثبت‌نام از داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی از  ۱۰ آذر گفت: شهرستان‌های زنجان، ابهر، ماهنشان و خدابنده، جزء حوزه‌های اصلی در این استان هستند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس  انتخابات دوره های گذشته  نیز آسیب‌شناسی و نقاط قوت و ضعف آن  استخراج شده که با توجه به هماهنگی های انجام گرفته در حوزه نظارت امیدواریم مردم این استان با مشارکت حداکثری خود مقوم اتحاد و  وحدت در کشور باشند.

حقیقی با دعوت از مردم و  داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در این دوره از انتخابات تاکید کرد: در این انتخابات هیچ کس نباید از دور نظاره گر باشد چرا که انتخابات مساله ای ملی است و بازتاب فراملی دارد.

وی اضافه کرد: منظور از تماشاچی نبودن، فقط به معنای رای دادن نیست و کسانی‌که این توان را در خود می‌بینند باید احساس مسئولیت کنند و  برای ثبت‌نام پیش‌قدم شوند تا مشارکت افزایش یابد.

حقیقی در ادامه اعتبارات اجتماعی استان را یادآور شد و گفت: هزینه های ابلاغ شده ۲.۵ میلیارد تومان تعیین و با سازمان اجتماعی ۶ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

وی  اضافه کرد: در جلسه ستاد مواد مخدر نیز تاکید شد که اعتبارات باید صرفا در حوزه پیشگیری از طلاق، صیانت از خانواده، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی، صرف شود و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حقیقی در ارتباط با داروخانه شبانه روزی هلال احمر زنجان نیز افزود: این واحد باید تامین کننده داروهای نایاب و کمیاب باشد و این موضوع با جدیت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار زنجان در  مورد اقدامات فرهنگی و هنری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: استفاده از نظر کارشناسان، روانشاسان، جامعه‌شناسان، اساتید دانشگاهی و بهره‌گیری از مبانی فرهنگ بومی و حتی روایات برای تولید محتوای غنی و اثرگذار در این حوزه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی در مورد فعالیت خانه‌های جوان نیز گفت: مسؤولیت خانه‌های جوان به جوانان واگذار شود و اداره ورزش و جوانان نظارت داشته باشد.

حقیقی در مورد شیوع بیماری آنفلوانزا در این استان نیز اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا موضوع جدیدی نیست و در این میان  آموزش، اطلاع‌رسانی و هدف‌گذاری مخاطبان اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های گروهی این استان نیز در آگاهی بخشی نسبت به این بیماری و راه های پیشگیری از آن به عموم مردم تکلیف مهمی برعهده دارند و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه از برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب زنجان، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان، دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر داد و گفت: دهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه برگزار می‌شود.

 به گفته فاطمه کرباسی ۲۸۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان حضور خواهند داشت که ۲۲۰ غرفه برای نمایشگاه کتاب ناشران در نظر گرفته شده و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در قالب ۱۵ غرفه برگزار می‌شود.

وی یادآوری کرد: ۳۰ رسانه استان زنجان تاکنون درخواست خود را برای  شرکت در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های این استان ارائه کرده اند.

انتهای پیام/

ارکان قانونی انتخابات رعایت شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار