عضو مجلس خبرگان:

اغتشاشات به دستاویزی برای محکومیت ایران در سازمان ملل تبدیل شد

1401/09/04 - 18:52 - کد خبر: 81402 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه کشورمان، بیان کرد: آمریکا از مدتها قبل به دنبال تصویب آن بود و اغتشاشات اخیر به دستاویزی برای محکومیت ایران تبدیل شد.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خطاب به جوانان و والدینی که فرزندانشان در اغتشاشات حضور یافته‌اند، بیان کرد: با گوش دادن به سخنان خصمانه یک عده مزدور که در فضای رسانه علیه ایران اقدام می‌کنند، نباید بهانه به دست سازمان ملل داده شود.
وی با طرح این سئوال که چرا برای برخورد پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان، خشونت انگلیس علیه معترضان و اعدام ده ها نفر طی یک شب در عربستان قطعنامه صادر نمی‌شود؟، اظهار داشت: در ایران یک عده اغتشاشگر به اموال عمومی و جان و مال مردم جسارت کرده‌اند تا جایی که طی ۷۰ روز گذشته متجاوز از ۵۰ نفر از عوامل انتظامی به شهادت رسیده‌اند.
وی اضافه کرد: در هیچ حکومتی این همه رأفت با اغتشاشگران وجود ندارد و خواسته مردم نیز برخورد جدی‌تر با این اشرار است اما با وجود این همه رأفت، شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه کشورمان قطعنامه صادر می‌کند.
آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه در ایران فقط با اشرار برخورد شده است، ادامه داد: یک عده از سران این اغتشاشات حتی محارب هستند و حکم آنان از نظر فقه اسلامی اعدام است اما مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون با رأفت رفتار کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در سازمان ملل یک بام و دو هوا وجود دارد، افزود: متاسفانه پا فراتر نهاده‌اند و از اعزام گروه حقیقت‌یاب سخن می‌گویند در حالی که جمهوری اسلامی در اقتدار کامل قرار دارد و برای قضاوت‌های نادرست بیگانگان وقعی نمی‌نهد.
امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه مسئولان این نظام هرگز اجازه نخواهد داد تا بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت کنند، بیان کرد: ایران تاکنون ۳۰۰ هزار شهید در برابر استکبار جهانی داده اما تسلیم نشده است و از این پس نیز اجازه دخالت به آنان نخواهد داد.
آیت‌الله پورمحمدی با طرح این سئوال که چرا گروه‌های حقیقت‌یاب را به فرانسه، و آمریکا و عرستان اعزام نمی‌کنند؟ اضافه کرد: دشمنان در کمین هستند و باید از فرزندانمان بیش از پیش مواظبت کنیم تا در دام آنان نیافتند
وی با تاکید بر اینکه از امنیت، خون شهدا و آرمان‌های حضرت امام (ره) و رهبری باید حراست شود، اظهار داشت: ملت گوش به فرمان رهبری هستند و از این توطئه نیز به سلامت عبور خواهند کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، بسیج را یک شجره طیبه خواند و افزود: امنیت امروز کشورمان به برکت نیروهای مسلح و بسیجیان جانبرکف به دست آمده است و اکنون این سرزمین ۲۰ میلیون بسیجی در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه بسیجیان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دفاعی آموزش دیده‌اند، اضافه کرد: نهال این شجره طیبه را حضرت امام (ره) کاشتند و امروز این نهال به یک درخت تنومند تبدیل شده است.
وی همچنین خطاب به مسئولان نظام بیان کرد: با برخی کاستی‌ها بستر نارضایتی مردم را فراهم نکنید؛ این ملت شهید داده‌اند و با شرایط اقتصادی کنار آمده‌اند اما برخی کاستی‌ها از جمله کمبود دارو در داروخانه‌ها نباید موجب آزار آنان شود.
آیت‌الله پورمحمدی برخورد با کوتاهی برخی از مسئولان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: چرا باید خودپردازها در سطح شهرستان پول نقد نداشته باشد؟ مسئولان بانک‌های شهرستان باید پاسخگو باشند که چرا با این کم‌کاری مردم را ناراضی می‌کنند؟
به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کشورمان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملا مردود دانست.
 انتهای پیام/
اغتشاشات به دستاویزی برای محکومیت ایران در سازمان ملل تبدیل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار