خبر/

روز سرنوشت ساز ایران در قطر

1401/09/03 - 21:56 - کد خبر: 81383 نسخه چاپی

نصر، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف ولز خواهد رفت.

به گزارش نصر،  در دومین دیدار از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت ها از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به مصاف ولز خواهد رفت.
شاگردان کیروش که در دیدار اول خود به بدترین شکل ممکن از زمین خارج شدند، برای ماندن در قطر نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارند. 
تیم ملی ایران در دیدار قبل مقابل انگلیس با ترکیب اشتباهی که کیروش برای این بازی اندیشیده بود، قبل از شروع بازی شکست خورده بنظر می رسید و همین ترکیب اشتباه بلای جان ایران شد و منجر به بدترین شکست تاریخ ایران در جام های جهانی شد.
اما در آن سوی میدان تیم ولز نیز برابر آمریکا نمایش خوبی نداشت و در دقایق پایانی بازی با گل گرت بیل از روی نقطه پنالتی از شکست گریخت و به نتیجه مساوی رضایت داد.
تیم ملی ولز که دومین حضور خود را در جام های جهانی تجربه می کند در سال ۱۹۵۸ توانسته بود به مرحله یک چهارم نهایی برسد و پس از آن قادر به حضور در این جام نشده بود اما امسال با تیمی جوانتر پای به این رقابت ها گذاشته اند و با ستاره هایش امیدوار است از گروه خود بالا برود.
البته ولز هفت مرتبه در تاریخش با رقبای آسیایی بازی کرده که ضمن کسب پنج برد و دو مساوی، فقط یک بار گل خورده است. آخرین بازی ولز مقابل حریف آسیایی، پیروزی 6-0 مقابل چین در مارس 2018 بود و یک بار هم مقابل ایران بازی کرده است که توانسته بود در ورزشگاه آزادی ایران را شکست دهد.
در مقابل تیم ایران در مقابل تیم های اروپایی عملکرد بدی داشته و  در 9 تقابل 20 مرتبه گل خورده و حاصل کارش فقط دو تساوی بوده است.
در حال حاضر نیز ایران در رده ۲۰ رنکینگ فیفا قرار دارد و تیم ولز هم یک رتبه بالاتر در رده ۱۹ ایستاده است.
سایت آماری «آنالیست» انگلیس که به پیش بینی نتایج شهرت دارد و آماری قبل از ارائه‌ها در زمینه برد، باخت و تساوی تیم‌ها می‌دهد به پیش بینی بازی ایران و ولز در جام جهانی پرداخته است.
در این پیش بینی از سوی رسانه انگلیسی شاگردان کارلوس کی روش ۲۳.۲ درصد شانس پیروزی مقابل ولز را دارد. در مقابل ولز ۴۹.۴ درصد برای شکست ایران شانس دارد.
همچنین این رسانه ۲۷.۶ درصد پیش بینی کرده بازی ایران و ولز در جام جهانی با نتیجه تساوی به پایان می‌رسد.
گفتنی است دیدار دو تیم ایران و ولز از ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه در استادیوم احمد بن علی شهر دوحه با قضاوت ماریو اسکوبار از گواتمالا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
روز سرنوشت ساز ایران در قطر حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار