خبر/

برگزاری دوره آموزشی ثبت طرح ها و نقشه های قالی در آذربایجان شرقی                                                                                        

1401/09/03 - 21:50 - کد خبر: 81382 نسخه چاپی

نصر: به منظور حفظ آثار مالکیت معنوی و جلوگیری کپی طرح های اصیل هنرمندان طراح فرش دستبافت،  طرح ها و نقشه های قالی تبریز و آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  ثبت می شوند. 

به گزارش نصر، علی سلیمانی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان  مطلب فوق، گفت: حفظ حقوق و  مالکیت معنوی آثار فردی هنرمندان  طراح با هدف ایجاد انگیزه  بیشتر و معرفی توانمندی های هدفمند هنرمندان و تبیین  جایگاه برند استان از دلایل مهم ثبت آثار طرح ونقشه قالی می باشد.
 وی با بیان اینکه مولفه ها و شاخص های  هنرمندان  قالی  تبریز و آذربایجان به دلیل تنوع طرح ها و مناطق بافت  پتانسیل لازم  برای پایه ریزی بالفعل  مکتب قالی تبریز و آذربایجان را دارد بر همراهی جامعه فرش استان برای  بالفعل کردن آن را  خواستار شدند. 
 سلیمانی، با اشاره به برگزاری کمیته های تخصصی قالی  در جهت مشارکت بیشتر سازمانها و نهادها  با همکاری استانداری، بیان داشت: بهره مندی از پتانسیل ها و ظر فیت های سازمان های استانی برای پیشبرد اهداف فرش از مهمترین ویژگی آن می باشند. رئیس اداره فرش استان  بر استفاده از ظرفیت های نهاد های دولتی تاکید و تصریح کرد: فرش دستبافت به عنوان یک هویت  جایگاه ملی دارد و از این نظر حضور کلیه سازمان ها در این عرصه  خدمت به هویت کشورمان محسوب می گردد. 
سلیمانی در پایان، گفت: مقدمات ثبت طرح ها و نقشه های قالی تبریز و آذربابجان شرقی به صورت عملی و آموزش حضوری  با حضور اساتید  انجمن طراحان  و نقاشان قالی تبریز و با همکاری  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  تببین شده که امید است این  روند با شناخت  قوت ها و صعف ها ی خو ددر مسیر مناسب ادامه پیدا کرده و به نتیجه برسد. 
بر اساس گزارش نصرنیوز، در دوره آموزشی  مر بوطه توضیحات مفصلی از طریق کارشناسان و اساتید مالکیت معنوی و ثبت املاک در خصوص نحوه ثبت  طرح ها و نقشه ها در سامانه مالکیت معنوی ipm.ssaa.ir در جمع طراحان  قالی تبریز و آذربایجان ارائه داده شد.
انتهای پیام/
برگزاری دوره آموزشی ثبت طرح ها و نقشه های قالی در آذربایجان شرقی                                                                                         نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار