خبر/

امام جمعه تبریز بر ارتقای جایگاه پرستاران تاکید کرد

1401/09/03 - 17:13 - کد خبر: 81372 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پرستاران در تمامی عرصه‌های سلامت، حضور مؤثر دارند، اما متاسفانه جایگاه پرستاری آن طور که باید و شاید، مورد توجه متولیان نظام سلامت کشور قرار ندارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم روز پنجشنبه به مناسبت هفته پرستار در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و پرستاران نمونه استان با بیان اینکه پرستاران در صف مقدم مراقب از روح و جسم بیماران هستند، افزود: اقدام جهادی برای حل مشکلات جامعه پرستاری را ضروری دانست.
وی کم رنگ شدن انگیزه‌های خدمت در حرفه پرستاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا نیروی پرستاری را با در نظر گرفتن کرامت پرستاری و حل مشکلات و مطالبات آنان حفظ بکنیم چرا که تبعات بی انگیزگی پرستاران، باعث شده است شاهد ترک کار، مهاجرت و تغییر شغل در حرفه پرستاری باشیم.
وی با بیان اینکه تکریم زبانی پرستاران فایده ندارد و مسئولان باید در بعد عملی از پرستاران تکریم کنند، تاکید کرد: حل مشکل مسکن پرستاران، افزایش اضافه کاری پرستار، برقراری فوق العاده خاص، بازنشستگی پیش از موعد با در نظر گرفتن امکانات درمانی از جمله راهکارهای عملی توجه به جامعه پرستاری است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح ویژگی‌های پرستاران خوب، یاد خدا، پارسایی، زمان‌شناسی و استفاده از ابزارهای مناسب در کار، اولویت‌بندی در کارها و تقسیم کار، خوش‌رفتاری با بیمار، حفظ آبروی دیگران، احترام به بیمار، نیکو سخن گفتن، نرم‌خویی و سازگاری با بیماران، فروتنی، خدمت بی‌منت، عیب‌پوشی، شوخ‌طبعی، آراستگی ظاهر و بزرگداشت سالمندان را بخشی از این ویژگی‌ها عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: پرستاران مانند فرشتگان مهربانی هستند که می‌کوشند تا دیگران را از چشم پاک دانش و مهر خویش بهره‌مند سازند و در مسیر بهبود و سلامت آنان گام بردارند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر این دانش زمینی با بینش آسمانی پیوند یابد و درهم تنیده شود، رنگ خدایی می‌گیرد و با طراوت و تازگی خود، جان و روان آدمیان را شاداب میکند.
وی نام پرستار را آرامش بخش توصیف کرد و افزود: دشواری‌ها، ناچاری‌ها و بیماری‌ها، انسان‌ها را به یکدیگر نیازمند می‌کند این نیازمندی را باید با مهربانی و همدلی پاسخ گفت تا گره از کار بشریت گشوده شود.
وی با تبریک ولات حضرت زینب کبری (س) گفت: کار، تصمیم و نوع حرکت حضرت زینب (س) باعث عظمت ایشان بود و حضرت زینب شکست ظاهری نظامی کربلا را به پیروزی دائمی تبدیل کرد.
امام جمعه تبریز با تبیین منش حضرت زینب (س) در حادثه کربلا افزود: نقش آفرینی حضرت زینب نشان دهنده این بود که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است.
در این دیدار اعلام شد: استان آذربایجان شرقی هم اکنون با کمبود ۵۰ درصدی پرستار مواجه است و در صورت بی‌توجهی به ساماندهی پرستاران کنونی و جذب نیروهای جدید و جوان به بدنه بخش سلامت در سریع‌ترین زمان، در آینده نزدیک با مشکلات شدید در حوزه سلامت روبرو خواهیم شد.
مجموع پرستاران آذربایجان شرقی حدود ۹ هزار نفر است که ۴۰ درصد کل نیروهای بدنه‌ حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/
امام جمعه تبریز بر ارتقای جایگاه پرستاران تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار