تصمیم‌گیری کمیته فنی در مورد سرمربیان تیم‌های ملی/

ساعی: محرومیت یک ساله‌ام از سوی فدراسیون جهانی مهم نیست

1401/09/03 - 11:54 - کد خبر: 81327 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر اینکه از عملکرد تیم‌های ملی تکواندو در رقابت های جهانی مکزیک رضایت دارد، گفت: تصمیم‌گیری درباره کادر فنی تیم‌های ملی بر عهده کمیته فنی خواهد بود.

به گزارش نصر، هادی ساعی در گفتگویی، درباره عملکرد تیم‌های ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که با کسب ۳ مدال برنز توسط تیم مردان به پایان رسید، اظهار کرد: در مجموع از عملکرد بچه‌ها راضی هستم. به جز وزن یک که نه من و نه کادر فنی از عملکرد او رضایت نداریم، سایر نفرات خوب بودند و حتی برخی از بچه‌ها فراتر از انتظار و توانایی‌هایشان مبارزه کردند. ما بازخوردهای خوبی از سایر تیم‌ها گرفتیم و به ما می‌گفتند واقعا چقدر تیم خوبی دارید، چقدر کم سن و سال هستند و آینده خوبی دارند.
همین بازخوردها نشان دهنده عملکرد تیم ماست. بسیاری از تیم ها خواستار اردوی مشترک، تبادل مربی و تعامل و همکاری شدند که نشانه‌های خوبی از موفقیت تکواندو در این مسابقات بود.
رییس فدراسیون تکواندو، افزود: ۳ روز پشت سر هم حق بچه‌های ما را با ناداوری ضایع کردند. خیلی از کشورها به وضعیت داوری در این مسابقات اعتراض داشتند.
معتقدم که می‌توانستیم مدال‌های بهتری بگیریم. کادر فنی هم عملکرد خوبی داشت و فارغ از نتیجه‌ای که بدست آمد، ما به اهدافی که در این مسابقات داشتیم رسیدیم. بچه‌ها در حد انتظار ظاهر شدند، می‌شد رنگ مدال‌هایمان بهتر باشد و این ۳ نفری که برنز گرفتند واقعا باید رنگ مدالشان بهتر می‌شد. کلهر خیلی عالی بود و خوب کار کرد اما مقابل انگلیس در یک راند داوران ۱۲ امتیاز او را ندادند. وضعیت داوری به حدی بد بود که تماشاگران حاضر در سالن داوران و بازیکن انگلیس را هو می‌کردند.
وی افزود: بازیکن انگلیس با مشت مستقیم به صورت کلهر زد و او روی زمین افتاد. طبق قانون یک دقیقه زمان این کار است و داوران هم می‌توانند یک دقیقه دیگر تمدید کنند اما بازیکن ما ۷ تا ۸ دقیقه روی زمین بود و پزشکان روی او کار می‌کردند. داور باید در چنین شرایطی بازی را قطع می‌کرد و کلهر را برنده بازی اعلام می‌کرد. در این صورت کلهر به فینال می‌رفت و اجازه رقابت در فینال را نداشت و به مدال نقره می‌رسید اما کلهر دوست داشت بازیکن حریف را شکست دهد چرا که به راحتی می‌توانست این کار را بکند اما با ناداوری او را بازنده کردند.
ساعی در ادامه گفتگویی با در پاسخ به این سوال که چرا از عملکرد تیم‌های ملی تکواندو در رقابت های قهرمانی جهان رضایت دارد، گفت: بچه‌های ما تعدادی جوان و بی‌تجربه بودند، به غیر از وزن یک که از عملکرد او رضایت ندارم چرا که در حد خودش ظاهر نشد، سایر بچه‌ها نمایش خوبی داشتند. وزن ۳ ما بازی‌های خیلی سختی داشت و موفق شد نفرات یک و دو رنکینگ را شکست دهد و در نهایت مقابل تونس که نایب قهرمان المپیک بود باخت. بچه‌های ما هیچکدام به حریفان گمنام نباختند و همه آن‌ها به چهره‌های مطرح و عنوان‌دار باختند.
رییس فدراسیون تکواندو، درباره درگیری خود با مسئول کمیته داوری فدراسیون جهانی در جریان مسابقات که منجر به محرومیت یکساله او از حضور در سالن مسابقات شده است، خاطرنشان کرد: اصلا بحث درگیری نبود، ۲ یا ۳ روز بود که پشت سر هم حق بچه‌های ما پایمال می‌شد. روز اول پای فینال حق ما را خوردند، روز دوم در وزن ۷ سر ما را بریدند. ما هر روز اعتراض می‌کردیم و آن‌ها عذرخواهی می‌کردند. تا اینکه در وزن ۳ در بازی مقابل ترکیه واقعا اتفاق خیلی بدی افتاد تا جاییکه دیگر همه تماشاگران داور را هو می‌کردند. شرایط طوری شد که هم ما که برنده شدیم به داوران اعتراض کردیم و هم ترکیه که بازنده شده بود اعتراض داشت و کوچ آن‌ها صندلی را به وسط تشک پرتاب کرد. داوران این مسابقات واقعا در حد قهرمانی جهان نبودند. همه تیم‌ها به وضعیت داوری معترض بودند و فدراسیون جهانی مجبور شد جلسه‌ای را با حضور سرمربیان تیم‌ها ترتیب دهد.
وی با بیان اینکه این محرومیت اصلا اهمیت ندارد، خاطرنشان کرد: یک سال من را بابت سرپرستی تیم ملی محروم کردند که جای اعتراض هم دارد و قرار است رسیدگی شود. من اگر محروم شدم بخاطر این بود که از حق بازیکنم دفاع کردم و این محرومیت‌ها اصلا برایم مهم نیست و بخاطر آن ناراحت نیستم. به آن‌ها هم گفتم باز هم اگر حق تیم من را ضایع کنید باز اعتراض می کنم و از حق تیمم دفاع می‌کنم. من خودم بازیکن بوده‌ام و می دانم یک ورزشکار با چه سختی خودش را به مسابقات می رساند. همه تیم‌ها به داوری اعتراض داشتند و می‌گفتند ما این همه هزینه نکردیم که داوران به این راحتی حق ما را ضایع کنند و نتایج را جابجا کنند. اوضاع به قدری بد بود که مثلا من فیلم مبارزه بازیکنان خودمان را به مربی‌ اردن نشان می‌دادم او می گفت هادی بیا این فیلم را ببین. در فیلمی که هم او نشان داد باور کنید ۴۰ تا ۴۵ سانت پای بازیکن مکزیک با صورت بازیکن اردن فاصله داشت اما ۳ امتیاز به او دادند.
ساعی درباره برخی انتقادات در داخل کشور مبنی بر اینکه اعتراض تیم ایران به داوری برای سرپوش گذاشتن بر نتایج بدست آمده بوده است، گفت: این‌ها یک سری آدم معلوم‌الحال هستند که دنبال کاسبی خودشان هستند. اگر تیم‌های دیگر اعتراض نداشتند پس چرا فدراسیون جهانی با تیم‌ها برای بحث داوری جلسه گذاشت؟ حتی بسیاری از تیم‌ها گفتند اگر قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند ما دیگر ادامه نمی‌دهیم. مثلا مربی کانادا هم صندلی خود را به وسط زمین مسابقه پرتاب کرد و ۶ ماه محروم شد.
وی با بیان اینکه به محرومیت یک ساله خود از حضور در سالن مسابقات تکواندو اعتراض کرده است، گفت: من به آن‌ها گفتم فیلم و مدارک ناداوری‌ها را به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می‌کنم، آن‌ها هم به دست و پا افتادند نیازی به این کار نیست. خودشان دنبال این هستند که قضیه را جمع و جور کنند. ضمن اینکه من به عنوان سرپرست محروم شده ام و جای نگرانی وجود ندارد.
رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر کادر فنی تیم‌ ملی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: من به تنهایی نمی‌توانم در اینباره تصمیم‌گیری کنم. کمیته فنی در این خصوص تصمیم می‌گیرد. نظر شخصی من به عنوان کسی که کنار تیم بودم این است که آقای مقانلو و کادرش عملکرد خوبی داشتند، با این حال جلسه کمیته فنی باید برگزار شود. ما می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. دنبال توجیه نیستم اما میرهاشم حسینی در حالی نتوانست مبارزه کند که نفرات فینالیست را به راحتی می‌توانست شکست دهد.
وی افزود: داوری هم جزو مسابقه است اما سر تیم را بریدند. من به این تیم افتخار کردم، همه از تیم ما تمجید کردند. ما تیم بسیار خوبی داریم که آینده بسیار خوبی را پیش رودارد.
ساعی در پایان درباره ناکامی تیم بانوان در کسب مدال و آینده کادر فنی بانوان نیز گفت: چند نفر از بچه‌ها در تیم بانوان کم تجربه بودند و رنکینگ خوبی نداشتند. به همین دلیل نیز از ابتدا بازی‌های سختی در پیش داشتند. برخی هم خوب ظاهر شدند اما در مجموع یکی دو نفر خوب نبودند. ما تیم کامل نبرده بودیم و به اعتقاد من تغییر کادر فنی بانوان اشتباه است چرا که با همین نفرات نتیجه خوبی گرفته بودند. البته انتظار ما بیشتر از این‌ها بود و کمیته فنی باید درباره کادر فنی بانوان تصمیم‌گیری کند. به نظر من فعلا این کادر خوب است.
انتهای پیام/
ساعی: محرومیت یک ساله‌ام از سوی فدراسیون جهانی مهم نیست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار