روایتی از لابی گری های آخوندی در مجلس؛

فرهنگی: وزیر مستعفی همچنان لابی می‌کند

1398/09/09 - 19:16 - کد خبر: 8132 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: « به اذعان بسیاری از نمایندگان کمیسیون عمران، عباس آخوندی ،وزیر راه و شهرسازی سابق فشار‌های زیادی را به کمیسیون عمران وارد داشته تا گزارش برخورد «قطار تبریز – مشهد» تهیه نشود.»

به گزارش نصر؛ماجرای لابی های «عباس آخوندی» در مجلس دهم که منجر به ماندگاری وی در وزارت راه و شهرسازی شد تا اینکه خود وی با استعفای اجباری این جایگاه را ترک کرد، از جمله مواردی بود که توسط برخی از نمایندگان مجلس روایت می شد.

اما به نظر می رسد که بعد از اینکه آخوندی وزارت راه و شهرسازی را ترک کرد هنوز هم افرادی در مجلس برای وی لابی می کنند. یکی از نمایندگان اخیرا از فشار «آخوندی» به کمیسیون عمران برای عدم تهیه گزارش برخورد «قطار تبریز- مشهد» خبر داده است. 

در همین رابطه، «محمد حسین فرهنگی»، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: « به اذعان بسیاری از نمایندگان کمیسیون عمران، عباس آخوندی ،وزیر راه و شهرسازی سابق فشار‌های زیادی را به کمیسیون عمران وارد داشته تا گزارش برخورد «قطار تبریز ‰ مشهد» تهیه نشود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه ابعاد حادثه برخورد «قطار تبریز ‰ مشهد» در این مدت به صورت وسیع‌تری مورد بررسی قرار گرفت، بیان داشت: « حال گزارش تکمیلی کمیسیون عمران  به مجلس ارائه شد و  اما هیئت رئیسه در حال حاضر عنوان می‌کند که بیش از یک بار نمی‌شود درباره موضوعی گزارشی به صحن ارائه کرد که به اعتقاد بنده این مسئله بهانه‌ای است برای جلوگیری از مسائلی که باید برای افکار عمومی روشن شود. «احتمال می‌دهیم لابی‌هایی بیرون از مجلس از این اقدام (قرائت گزارش تکمیلی برخورد «قطار تبریز ‰ مشهد» ) جلوگیری کرده باشد.»

فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر مردم آذربایجان از اقدام هیئت رئیسه مجلس ناراحت هستند،تاکید کرد: « در حال حاضر استدلال هیئت رئیسه مجلس این است که این موضوع باید در قالب مواد دیگری اعم از ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس پیگیری شود، البته ما مخالفتی در این زمینه نداریم، اما این مسئله غیر از فرصت سوزی هیچ آثاری نخواهد داشت.»

روایت نمایندگان از لابی گری قوی آخوندی در مجلس 

در زمان وقوع حادثه دلخراش قطار تبریز مشهد هم نمایندگان برای استیضاح آخوندی اقدام کردند. در همین زمان بود که موضوع استیضاح وی با تاخیر در دستور کار هئیت رئیسه مجلس قرار گرفت. برخی نمایندگان علت تاخیر در استیضاح آخوندی را «لابی گری» عنوان کرده بودند.

«محمد جواد ابطحی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به سابقه لابی‌گری آخوندی در مجلس بیان کرد: « در استیضاح آخوندی که منجر به رأی‌آوری مجددش شد، لابی‌گری‌های قدرتمندی از وی دیدیم که توانست با وعده وعید به برخی از نمایندگان نظر آنان را جلب کند.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: « در استیضاح آخوندی که منجر به رأی‌آوری مجددش شد، لابی‌گری‌های قدرتمندی از وی دیدیم.»

«غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی» نماینده رشت و از نیرو‌های سیاسی نزدیک به دولت در این زمینه به روزنامه آرمان گفته است: «برخی عنوان می‌کنند احتمال استیضاح آقای آخوندی بیشتر از بقیه است. با این وجود با شناختی که بنده از آقای آخوندی دارم باید این نکته را متذکر شوم که آقای آخوندی حرفه‌ای‌تر از بقیه است و به خوبی می‌داند که چگونه باید از این وضعیت خارج شود. این در حالی است که بقیه وزرا دارای چنین شرایطی نیستند و ممکن است در این وضعیت گرفتار شوند. به‌عنوان مثال در شرایط کنونی آقای ربیعی و آخوندی در حال لابی کردن با نمایندگان مجلس هستند.»

وی افزود: «این در حالی است که اخبار لابی کردن آقای ربیعی با نمایندگان مجلس و دغدغه‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود خیلی زود رسانه‌ای می‌شود و ارزش خود را از دست می‌دهد یا شکل خنثی به خود می‌گیرد، اما آقای آخوندی در شکل گسترده‌تری در حال لابی با نمایندگان مجلس است و از تمام ابزار‌ها و امکانات خود نیز در این زمینه استفاده می‌کند و هیچ‌کسی از این لابی‌ها و چگونگی آن‌ها مطلع نمی‌شود. به همین دلیل نیز بنده معتقدم آقای آخوندی رویکرد حرفه‌ای‌تری در پیش گرفته‌اند و می‌توان احتمال موفقیت بیشتری برای ایشان در نظر گرفت.»

انتهای پیام/

فرهنگی: وزیر مستعفی همچنان لابی می‌کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار