دادستان کل کشور؛

آمارها درباره بازداشتی‌ها و کشته‌های اغتشاشات صحت ندارد

1398/09/09 - 17:26 - کد خبر: 8129 نسخه چاپی

نصر: دادستان کل کشور از آزادی تعداد بیشتری از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: هیچ کدام از آمارهای منتشره درباره بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث اخیر اعتبار ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در حاشیه نشست هم‌اندیشی بسیجیان قوه مقننه در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی تمام تلاش خود را انجام دادند تا آنهایی که تخلفات جزیی داشتند یا احیانا ممکن بود که در صحنه اغتشاشات دستگیر شده باشند هر چه زودتر آزاد شوند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره آمار کشته‌ها و بازداشتی‌ها نیز خاطرنشان کرد: من آخرین آمار را ندارم ولی می‌دانم که تعداد بسیاری از آنها آزاد شدند و آنهایی هم که بازداشت هستند در صحنه جرم مجرم شناخته شده‌اند و دلایل و مدارکی درباره مجرم بودن آنها وجود دارد که تحقیقات و بازجویی از آنها ادامه دارد و امیدواریم که در اولین فرصت به اتمام برسد.

وی در خصوص آمارهایی که رسانه‌های خارجی از کشته‌ها و بازداشتی‌ها ارائه می‌کنند، نیز گفت: خوشبختانه به لحاظ همین که افرادی که خارج از کشور هستند هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند آمارهای مختلفی می‌دهند و هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد.

حجت‌الاسلام منتظری، آمارهای اعلامی برخی افراد از جمله یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: من نه تنها این آمارها را تایید نمی‌کنم بلکه هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق، چنین اظهاراتی داشته باشد.

وی در خصوص نقش قوه قضاییه در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی صلاحیت نامزدها به عهده شورای محترم نگهبان است اما در چارچوب قوانین و مقررات، قوه قضائیه نسبت به استعلاماتی که می‌شود بررسی های لازم را انجام و پاسخ می‌دهد.

دادستان کل کشور با بیان این موضوع که دادستان کل و دادستان های کشور موظف هستند برای جلوگیری از هر گونه تخلفی تلاش کنند، گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه، پیشگیری است و ما تلاش می‌کنیم در همه استان‌ها ستادهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی، همزمان با ثبت نام کار خود را آغاز کنند و امیدواریم با بصیرت مردم و نامزدهای انتخاباتی، تخلفات به صفر برسد.

نشست هم اندیشی بسیجیان قوه مقننه، امروز شنبه با حضور دادستان کل کشور، ‌کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، حسین امیر عبداللهیان دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل و مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در سالن همایش های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

آمارها درباره بازداشتی‌ها و کشته‌های اغتشاشات صحت ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار