رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

حضور بسیج در مبارزه با کرونا جهان را متحیر کرد

1401/09/02 - 18:05 - کد خبر: 81271 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: حضور شجاعانه و صادقانه بسیج در مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور جهانیان را متحیر کرد.

به گزارش نصر، مسلم چشمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بسیجیان نمونه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خدمات بسیجیان را مصداق بارز ایثار و از خودگذشتی دانست و افزود: بدون تردید در حوزه بهداشت و درمان و مبارزه با انواع بیماری ها بسیجیان با تمام توان و امکانات خود برای بهبود و سلامتی مردم وارد عرصه شده و کارنامه ای بسیار درخشان از خود به یادگار گذاشته اند که نمونه اخیر و عینی آن مبارزه با گسترش ویروس کرونا بود.
وی بهترین تعریف و تمجید از بسیج را آیه قرآنی وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ (ما می‌خواستیم بر مستضعفین زمین منّت گذاریم و آن‌ها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم) بیان کرد که بسیجیان مصداق همین آیه هستند و در زمان های مختلف و گرفتاری ها به داد مردم رسیده اند.
چشمی با اشاره به رشادت‌های بسیجیان در دوران همه گیری کرونا، گفت: در کرونا که یک موضوع نوپدید و پیچیده در حوزه بیولوژیک بود و همه کشورها را غافلگیر کرد، بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان و با وجود انواع تحریم ها، ورود پیدا کرد و به اذعان سازمان بهداشت جهانی، ایران در این رابطه بهترین مدیریت را داشت.
وی با اشاره به حضور بسیجیان دانشگاهی در میادین مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن در زمینه اقدامات بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: گروه های جهادی هم اکنون در بسیاری از نقاط محروم و روستایی کشور در حال انجام وظایف و ارایه خدمات رایگان هستند.
چشمی یادآور شد: به فرموده مقام رهبری بسیج نمایشگاه ایثار است و خدمات گسترده‌ای که بسیجیان تاکنون انجام داده‌اند مصداق همین جمله است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: برای تعریف بسیج جمله‌ای بهتر از فرمایش امام راحل (ره) نمی توان پیدا کرد و آن اینکه «بسیج لشکر مخلص خداست» و تعریف جامع بسیج در همین یک جمله گنجانده شده است.
بهمن نقی پور با تاکید بر اینکه باید تلاش های شبانه روزی و صادقانه بسیجیان را قدر نهاد، اظهار داشت: بدون تفکر بسیجی و فعالیت های جهادی برون رفت از مشکلات کنونی ممکن نیست.
وی ادامه داد: اعزام کاروان راهیان نور، اردوی جهادی سه روزه کانون بسیج بیمارستان امام رضا (ع) تبریز در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک ارم یکی از مناطق محروم این شهر و حضرت ابوالفضل(ع) محله عباسی، ویزیت رایگان در شیرخوارگاه احسان، حضور اعضای بسیج در راهپیمایی روز قدس و ۱۳ آبان، توزیع بسته‌های معیشتی در چندین مرحله، اردوی جهادی یک هفته‌ای در مناطق مرزی شمالغرب از جمله شاخص‌ترین اقدامات بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
حضور بسیج در مبارزه با کرونا جهان را متحیر کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار