رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز در نشست خبری مطرح کرد:

مهاجرت 2000 پرستار از کشور / کمبود نیرو دغدغه اصلی جامعه پرستاری

1401/09/02 - 17:38 - کد خبر: 81263 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز از مهاجرت دو هزار نفر پرستار در یک سال گذشته از کشور خبر داد و گفت: این زنگ خطری برای جامعه پرستاری ایران است.

به گزارش نصر، محمد ارشدی، در نشست خبری با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی افزود:جامعه پرستاری آذربایجان شرقی حدود۵۰ درصد کمبود نیرو دارد که در صورت استفاده پرستاران از مرخصی و در شرایط بحرانی کمبود نیرو به بیش از ۵۰ درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: میزان کمبود نیروی پرستاری آذربایجان شرقی در مقایسه با استاندارد کشوری وضعیت نامطلوبی دارد که این کمبود در بحران کرونا بیشتر نمایان شد. جبران کمبود نیروی پرستاری نیازمند جذب نیرو و تکمیل پست های سازمانی است که متاسفانه فرآیند اداری و استخدامی به قدری سختگیرانه است که در سال ۱۴۰۱ هیچ استخدام جدیدی صورت نگرفته است. این در حالی است که حدود 30 هزار  فارغ التحصیل پرستاری در کشور وجود دارد.
ارشدی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب سلامت شمالغرب کشور محسوب می شود؛ اظهار داشت: سهمیه استخدامی پرستاری استان حدود یک هزار و 500 نفر است که فعلا مجوزهای استخدامی لازم صادر نشده است و ۵۰ درصد پرستارهای مشغول به کار در استان نیروهای قراردادی و شرکتی  هستند که این مسئله نوعی تهدید امنیت شغلی برای پرستاران محسوب می شود.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز ادامه داد: به دلیل درگیری بیمارستان ها با بیماری های پاندمی همچون وبا، کرونا و آنفولانزا انتظار آرامش و سهولت در امورات مربوط به بخش سلامت انتظار بجایی نیست اما باید با اعمال دستورات اداری سریع و ویژه در حوزه سلامت درصدد افزایش نیرو، تکریم پرستاران و حل مشکلات جامعه پرستاری باشیم.
وی با بیان اینکه جامعه ایران به سوی پیری می رود و به طبع آن نیازهای پرستاری در حال افزایش است، ابراز کرد: پرستاران با وجود مشکلات، ضعف ها و کمبودهایی که در در این حوزه وجود دارد با نهایت توان خدمت می کنند و انتظار می رود با رفع این موانع خدمت رسانی به بیماران با  کیفیت بیشتری صورت پذیرد.
انتهای پیام/
مهاجرت 2000 پرستار از کشور / کمبود نیرو دغدغه اصلی جامعه پرستاری نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار