معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان­ شرقی:

ارتقای سواد رسانه ای ضرورت مقابله با جنگ ترکیبی است

1401/09/02 - 15:40 - کد خبر: 81262 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان­ شرقی با اشاره به نقش مردم در مقابله با تهدیدات دشمن و جنگ ترکیبی و ارائه آموزشهای لازم به مردم جهت آگاهی، از دستگاههای مسئول خواست در جهت ارتقای سواد رسانه ای آحاد مردم پیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل استان، گفت: هدف از تشکیل پدافند مردم محور، امید بخشی و اعتماد، خودباوری، افزایش نشاط و امیدآفرینی و اطمینان بخشی در جامعه نسبت به حاکمیت از طریق افراد دلسوز و متنفذ برای جامعه است.
وی با تاکید بر این که کارها و عملکرد دستگاههای اجرایی به صورت شفاف به مردم ارائه شده و مردم توجیه شوند، افزود: در گذشته شبکه های اطلاع رسانی خیلی خاص و محدود بودند اما اکنون شبکه های اطلاع رسانی بسیار گسترده و نامحدود است و شبکه های معاند با انواع و اقسام دروغگویی های مکرر نوجوانان وجوانان را به شک و شبهه می اندازند.
محمدی با اشاره به این که هدف دشمن به انزوا کشاندن مردم و تجزیه مملکت است؛ گفت: وظیفه مسئولان این است که نگذارند مردم احساس ناامنی و نارضایتی کنند.
وی تاکید کرد: باید در راستای خدمت رسانی به مردم بروکراسی اداری را کاهش داده و ایجاد امنیت و رضایتمندی مردم را در راس کارها قرار دهیم.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز ضمن تشریح اهمیت موضوع پدافند مردم محور در دستگاههای اجرایی، بررسی نیازهای حیاتی به همراه وظایف دستگاهها در تامین نیازهای مردم را مهم تلقی کرد.
محمد بیگ آموزشهای مردم محور را از مهمترین برنامه های قرارگاه پدافندغیرعامل شمرد و خاطرنشان کرد؛ از حضور و فعالیت تشکلهای مردم نهاد نیز باید در بحث آموزش حمایت شود .
اصطلاح جنگ ترکیبی که برای نخستین بار توسط فرانک هافمن مشاور ارشد ارتش آمریکامطرح شد به یک روش نظامی گفته می‌شود که مرکب از جنگ های کلاسیک، نامنظم، مجازی، رسانه ای، قضایی و دیپلماتیک است. اهداف جنگ ترکیبی مداخله در امور داخلی کشورهای خارجی بخصوص در زمان انتخابات، ایجاد انقلاب های مخملی، تهاجم فرهنگی و بهره گیری از اختلافات دینی و نارضایتی های موجود برای تامین منافع آمریکا است.
مقدمه ورود در جنگ ترکیبی، بهره برداری از اتفاقات جاری مانند یک تجمع اعتراض آمیز در کشور هدف است. در این مقطع، عوامل خارجی در چند عرصه وارد مبارزه می شوند و بطور همزمان یا متناوب از حربه های اقتصادی، شبه نظامی، دیپلماتیک، اطلاعاتی،سایبری و رسانه ای استفاده کرده و نابسامانی‌های ایجاد شده را تبدیل به شورش‌های نامنظم و مخرب می کنند.
هدف اصلی جنگ ترکیبی نهادینه کردن نارضایتی در کشور هدف و زنده نگه داشتن آشوب و ناامنی است و در این مسیر حتی از غیرانسانی ترین روش ها مثل تحریم دارویی و اقدامات تروریستی استفاده می شود.
فرسایشی کردن آشوب و اغتشاش یکی دیگر از روش های جنگ ترکیبی است و مدیران این جنگ، طولانی شدن نبرد و خسته کردن نیروهای مقابل را با تمام توان دنبال می کنند. در نبرد ترکیبی که رسانه در آن نقش ویژه دارد، جعل یا تحریف اخبار و انتشار گسترده آن در فضاهای واقعی و مجازی از تاکتیک‌های اصلی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است.ایجاد امید به پیروزی در میان معترضین،معرفی دشمن به عنوان دوست و تخریب سیاست های دولت هدف، در جنگ ترکیبی مورد توجه قرار دارد.
انتهای پیام/
ارتقای سواد رسانه ای ضرورت مقابله با جنگ ترکیبی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار