عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور:

کشورهای خارجی علاقه‌مندی زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار فرودگاهی ایران دارند

1401/09/02 - 13:26 - کد خبر: 81243 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: چندین کشور خارجی از جمله چین علاقه مندی زیادی برای سرمایه گذاری در بازار فرودگاهی کشور دارند.

به گزارش نصر، حسن امجدی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر افزود: در این ارتباط یکی از پروژه‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری خارجی فرودگاه جدید بوشهر است.
وی درباره پیشنهاد احداث فرودگاه شهرستان گناوه بیان کرد: شهردار این بندر در این زمینه ورود کرده است که با کلیات کار موافقیم و هر جا نیاز به کمک باشد، آمادگی وجود دارد.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: در این ارتباط تفاهم نامه ای آماده شده است که فرستاده می شود تا دو طرف پس از امضا، مجوز مجمع را اخذ و سپس طرح پیشنهادی بررسی شود.
امجدی بیان کرد: کارهای سرمایه گذاری و یا ورود بهره بردار و مشارکتی در قضیه فرودگاه‌ها، نظام و قوانین خاص خود را در قالب قانون تحت عنوان هیات تشخیص دارد که پیشنهاد احداث فرودگاه گناوه، بستگی به ضرورت کار و صرفه و صلاح نظام و سیستم و وزارتخانه تصمیم گیری خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پس از ارسال تفاهم نامه، مراحل مبادله و اخذ مجوز از مجمع این هیات باید انجام شود تا به مرحله اجرایی برسد.
شهردار بندرگناوه گفت: این شهرداری در یک سال اخیر پیگیری های فروانی برای به سرانجام رساندن احداث فرودگاه در گناوه به عمل آورده است و به نتایج خوبی نایل شده است و سازمان هواپیمایی کشور نیز نگاه مثبتی در این زمینه دارد.
جواد رستمی افزود: شهرداری طرح مطالعاتی جامعی برای مکان درنظرگرفته شده با گرفتن مشاور تهیه کرده است که احداث آن با توجه به صحبت های به عمل آمده مشکل خاصی ندارد و در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.
وی اظهارکرد: روند احداث فرودگاه به مرحله تفاهم نامه رسیده که پس از امضا با مشارکت سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.
شهردار گناوه گفت: کارشناسان مربوطه در بازدید از زمین انتخاب شده برای ساخت فرودگاه گناوه که دارای سند است آن را مناسب دانستند.
فرماندار گناوه گفت: احداث فرودگاه یکی از مطالبه و خواسته‌های دیرینه و بحق مردم این منطقه است که با آغاز عملیات اجرایی، باید همه جوانب آن تا زمان بهره برداری به صورت ریشه ای مدنظر قرار گیرد و مشخص باشد.
محمدتقی صفری افزود: باتوجه به پیگیری هایی که در فعال شدن احداث فرودگاه گناوه صورت گرفته است باید مشخص شود که در چه سطحی اجرایی و دارای چه کاربردی خواهد بود.
وی اظهارداشت: درصورتی که عملیات اجرایی فرودگاه آغاز شد نباید در حد محصور کردن و یا کارهای زیرساختی باشد بلکه باید تا بهره برداری تداوم داشته باشد.
فرماندار گناوه گفت: احداث فرودگاه گناوه سالیان زیادی است که نقطه امید و آرزویی برای مردم این دیار بوده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و شایسته استفاده شود.
وی ادامه داد: یکی از ابزارهای گسترش و توسعه این شهرستان احداث فرودگاه است که قابلیت آن را با توجه به ظرفیت های موجود دارد.
صفری افزود: حضور میلیون ها مسافر در طول سال به این منطقه، وضعیت تجاری، متمرکزشدن بر توسعه صنعت با احداث شرکت فولاد، مراودات تجاری با کشورهای همسایه خلیج فارس، وجود بزرگ ترین مجتمع های آبزیان در کشور و استقرار شرکت های مهم نفتی بخشی از قابلیت های موجود این شهرستان است که ضرورت احداث فرودگاه را دوچندان می کند.
فرماندار گناوه گفت: فرودگاه بوشهر به علت بعد مسافت و ازدحام مسافر، انحصاری بودن فرودگاه امام حسن که در اختیار نفت است، ، شهرستان گناوه می تواند بهترین نقطه برای ناوگان مسافربری و حمل و نقل هوایی عمومی باشد.
انتهای پیام/
کشورهای خارجی علاقه‌مندی زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار فرودگاهی ایران دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار