افتتاح 4 مدرسه در مهربان     

1401/09/02 - 08:59 - کد خبر: 81215 نسخه چاپی

نصر: چهار باب مدرسه با 300 میلیارد ریال اعتبار  با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس  آذربایجان شرقی در منطقه مهربان در حال احداث است. 

به گزارش نصر، بخشدار مهربان با اشاره به سرعت گرفتن نوسازی و مقاوم سازی مدارس در منطقه مهربان افزود: در حالی که شاید کل اعتبارات تخصیصی شهرستان رقمی در حدود 350 میلیارد ریال است فقط در بحث مدرسه سازی  با مشارکت خیرین بزرگوار و همراهی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای احداث 4 باب مدرسه رقمی در حدود 300 میلیارد ریال هزینه می شود که در نوع خود جالب توجه و بسیار مغتنم است.
پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رحمتی امام جمعه منطقه مهربان ، اعضای شورا و میهمان ویژه استانی دکتر فرهاد فرهودی مدیرکل اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی و مهندس محمدرضا ملکی از معاونین اداره کل در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان برگزار شد. 
حجت و المسلمین رحمتی امام جمعه منطقه مهربان در سخنانی به اهمیت فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اسلامی  اشاره نموده و افزود :  اگر به فرهنگ دینی و انقلابی مردم و جامعه توجه شود از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری می‌شود و در کنار رسیدگی به امور معیشتی و رفع دغدغه‌های مردم ، مسوولان باید عنایت داشته باشند و نباید به مسائل فرهنگی بی‌توجه بود.
امام جمعه منطقه مهربان افزود: اگر مسائل فرهنگی و تربیتی به نحو مناسبی در نسل جوان نهادینه شود آنها را در برابر ناهنجاری ها و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.
حجت و المسلمین رحمتی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های نوین ارتباطی، آینده‌سازان و خانواده‌ها را مورد هجمه شدید فرهنگی خود قرار دادند، هوشیاری و بصیرت همگان را خواستار شد.
امام جمعه مهربان اظهار امیدواری کرد: با همکاری و احساس وظیفه همه مردم و مسوولان با برنامه‌ریزی مناسب برای خنثی کردن تهدید نرم دشمنان در کنار جنگ اقتصادی تمام عیار تلاش صورت گیرد .
سید یعقوب یعقوبی  مدیر  اداره و دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان در گزارشی از نهضت مدرسه سازی در منطقه مهربان خبر داد و افزود: با پیگیری مسئولین منطقه و حمایت مسئولین سازمان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی  تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی و لطف و عنایات خیرین بزرگوار ، روند نوسازی و مقاوم سازی مدارس منطقه مهربان با سرعت پیش می رود و باید گفت که در سایه همدلی و همکاری مسئولین منطقه و حمایت مسئولین استانی و عنایت ویژه خیرین بزرگوار مدرسه ساز هم اکنون 4 باب مدرسه در منطقه مهربان در حال احداث می باشد که مدرسه استثنائی نیکان مهربان در آستانه بهره برداری و استفاده دانش آموزان قرار دارد و انشاء الله در ایام الله دهه مبارک فجر این مدرسه به بهره برداری خواهد رسید. 
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان از شروع عملیات اجرایی 2 باب مدرسه 6 کلاسه دخترانه و پسرانه در شهر مهربان به همت بزرگ خیر مدرسه ساز کشوری حاج کرامت اسد دمیرچی خبر داد و افزود: این خیر بزرگوار که تاکنون تعهد احداث 6 مدرسه در مناطق مختلف کشور را عهده دار شده است بسیار به ایفای  تعهدات خود مقید بوده و در ایام خیر چندن بار پیگیر تسریع در عملیات اجرایی این مدارس شده است و تلاش می شود که این مدارس که جزء مدارس شاخص منطقه مهربان خواهد شد تا مهرماه سال 1402 به بهره برداری برسد. 
یعقوبی از شروع عملات اجرایی یکباب مدرسه 6 کلاسه در روستای آلان از توابع بخش مهربان توسط خیر بزرگوار حاج شیرمحمد عسگری خبر داد  و افزود : ایشان به همراه حاج کرامت اسد دمیرچی تعهد احداث یکیاب مدرسه در زادگاه خویش روستای زیبای دمیرچی از توابع بخش مهربان را نموده اند که طبق قول این بزرگواران تا مهرماه 1402 تحویل اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان خواهد شد . 
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان از عقد قرارداد احداث مدرسه 4 کلاسه قرآنی در شهر مهربان توسط خیر بزرگوار حاج آقا ملک زاده خبر داد و افزود: این خیر نیک اندیش اخیراً مدرسه ای در روستای دهدولان احداث و تحویل آموزش و پرورش منطقه مهربان نموده است.
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان از پیگیری نوسازی مدرسه 12 کلاسه قدس شهر شربیان خبر داد و افزود: تلاش می شود با همراهی خیر بزرگوار حاج آقا ابرغانی و همچنین مشارکت بنیاد برکت مدرسه قدس شهر شربیان نوسازی و مقاوم سازی شود.
یعقوبی با اشاره به بهره برداری از چمن مصنوعی فوتبال مدرسه بدر شهر دوزدوزان و اتاق ورزش مدرسه هفتم تیر مهربان در سال جاری خبر داد و افزود: در 7ماهه اول سال 1401 ایزوگام 7باب مدرسه به متراژ 2500 مترمربع و آسفالت ریزی 2 مدرسه به متراژ 3000 متر مربع صورت گرفته است ضمن آنکه در خصوص بهبود شرایط سرویس بهداشتی مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به حمایتهای ارزنده مدیرکل اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیزمدارس استان آذربایجان شرقی در راستای تامین امکانات مناسب آموزشی در مدارس و تداوم پروژه هوشمندسازی مدارس ، به مشکلات مدرسه قیصریه ، کهدولان و جمال آباد اشاره نمود و خواستار عنایت ویژه مسئولین استانی به وضعیت این مدارس گردید. 
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان همچنین خواستار توجه ویژه در خصوص حل مشکل سیستم گرمایشی مدارس در منطقه مهربان در آستانه سرمای شدید منطقه گردید.
 علیرضا ابراهیمی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان با تبریک هفته بسیج افزود: اگر تفکر بسیجی سرلوحه فعالیت مدیران قرار گیرد مطمئن هستیم مشکلات موجود هم قابل برطرف شدن است .
بخشدار مهربان با اشاره به سرعت گرفتن نوسازی و مقاوم سازی مدارس در منطقه مهربان افزود: در حالی که شاید کل اعتبارات تخصیصی شهرستان رقمی در حدود 350 میلیارد ریال است فقط در بحث مدرسه با مشارکت خیرین بزرگوار و همراهی اداره کل نوسازی و تجهیزمدارس استان برای احداث 4 باب مدرسه رقمی در حدود 300 میلیارد ریال هزینه می شود که در نوع خود جالب توجه و بسیار مغتنم است و وظیفه همه مدیران است که قدر خیرین بزرگوار را بدانیم و خدای ناکرده در موضوعاتی همچون انشعابات باعث تاخیر در بهره برداری از مدارس به اتمام رسیده نشویم. 
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان به اهمیت کار مدیران در مدارس اشاره نموده و افزود: وقتی مدرسه ای به شکل زیبا آماده گردیده و تحویل مدیران مدارس می شود در استفاده و نگهداری از این مدارس نهایت دقت را باید داشته باشند و هنر مدیریت را بکار بگیرند. 
بخشدار مهربان از زحمات و تلاشهای رضا خورشیدی مدیر مدرسه هفتم تیر مهربان و همکاران شان که بهترین و زیباترین محیط آموزشی را برای تحصیل دانش آموزان و تدریس معلمان آماده نموده است تشکر نمود. 
 ابراهیمی با اشاره به مشکلات مدرسه روستای تاریخی جمال آباد از توابع بخش مهربان از مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی خواست که حل مشکلات این مدرسه را در اولویت کاری و فوری خویش قرار دهند چرا که بسیار مهم و حیاتی است. 
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان بر تعیین تکلیف مدرسه روستای قیصریه تاکید و اظهار امیدواری کرد که مشکلات مدرسه برنج آباد نیز در اسرع وقت برطرف گردد.
انتهای پیام/
افتتاح 4 مدرسه در مهربان      نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار