امام جمعه تبریز:

نهاد عمومی کتابخانه ها به بالندگی فکری جامعه کمک کند

1401/09/01 - 23:53 - کد خبر: 81209 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، عزم جدی نهاد کتابخانه های عمومی برای کمک به بالندگی فکری جامعه را خواستار شد و خطاب به مسئولان این نهاد در استان گفت: سعی کنید ارتقادهنده آگاهی عمومی باشید و دسترسی آسان و عادلانه برای همه جامعه فراهم کنید.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز سه شنبه در دیدار مدیران و کتابداران کتابخانه های عمومی استان با وی به مناسبت هفته کتاب، افزود: کتابخانه ها مرکزی مهم برای گسترش و ارتقاء علم و دانش هستند و می توانند آگاهی های جامعه را رشد دهند.
وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند و در این زمینه تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیر مطالعاتی دوره های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه کتابخانه ها باید مرکزی برای یادگیری، رشد مهارت ها و ارتقاء تعاملات فکری و عملی برای تولید علم باشد ، افزود: کتابخوانی جذاب باید هدایت کننده اوقات فراغت و توسعه دهنده فرهنگ مطالعه و افزایش کتابخوانی بویژه در میان جوانان، نوجوانان و کودکان باشد.
وی با تاکید بر نقش مهم کتابخوانی در سعادت جوامع بشری،گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی را ضرورت اجتماعی خواند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همین زمینه با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، تصریح کرد: در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.
امام جمعه تبریز توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پیشرفت های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی هم در این دیدار تعداد کتابخانه های عمومی استان را ۱۱۵ باب اعلام کرد و گفت : در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار نفر عضو فعال از کتابخانه های استان استفاده می کنند.
اسد بابایی افزود: در طرح «نذر کتاب، نشر خوبیها، مردم استان بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده اند.
انتهای پیام/
نهاد عمومی کتابخانه ها به بالندگی فکری جامعه کمک کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار