راهیابی سه گروه برگزیده همخوانی از آذربایجان‌شرقی به مسابقات کشوری نغمات دینی

1401/09/01 - 16:22 - کد خبر: 81184 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سه گروه برگزیده همخوانی و تواشیح از استان برای رقابت با برگزیدگان سایر استان‌ها به مسابقات کشوری «نغمات دینی» در سال جاری، راه یافتند.

به گزارش نصر، محمدعلی فاضلی نسب، روز سه شنبه در نشست توجیهی برگزیدگان مسابقات نغمات مرحله استانی، افزود: راهیابی این گروه ها به مسابقات کشوری نشان دهنده توانمندی جامعه قرآنی آذربایجان شرقی است.
وی بیان کرد: لازم است تا دستگاه‌های فرهنگی از تمامی فعالیت‌های قرآنی استان از جمله قرائت، حفظ، نغمات و تفسیر، پشتیبانی لازم را انجام دهند تا در آینده بتوان جامعه قرآنی توانمندی در استان تربیت کرد.
رییس اداره امور قرآنی آذربایجان شرقی گفت: بدون شک موفقیت قهرمانان قرآنی در عرصه کشوری و بین المللی تاثیر بسزایی در ایجاد جامعه قرآنی خواهد داشت و بیش از پیش خانواده‌ها به طرف آموزش قرآن سوق پیدا می‌کنند.
فاضلی نسب، ادامه داد: برای داشتن جامعه‌ای با نشاط و خانواده ای سالم و پایدار باید به آموزش‌های قرآنی و سبک زندگی قرآنی عمل کرد، زیرا مسیر عمل به سبک و سیره قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی نیز از آموزش قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می‌گذرد.
وی یادآوری کرد: برای مصون نگه داشتن خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان ایرانی از گزند توطئه‌های دشمنان و افکار آلوده باید خانواده ها با فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تربیت یافت و در زندگی آنان عجین شود.
براساس این گزارش مرحله کشوری مسابقات نغمات دینی در اواخر دی امسال در قزوین برگزار می شود و سه گروه همخوانی رضوان، نصر و معارج به این مسابقات راه یافته اند.
انتهای پیام/
راهیابی سه گروه برگزیده همخوانی از آذربایجان‌شرقی به مسابقات کشوری نغمات دینی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار