امیر ایرانی خبر داد؛

تجهیز نیروی دریایی ارتش به بالگرد هجومی و پهپادهای با بُرد ۲ هزار کیلومتر

1401/09/01 - 10:24 - کد خبر: 81137 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می شود.

به گزارش نصر، امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری امروز خود با گرامیداشت روز هفتم آذر روز نیروی دریایی و بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام برمی دارد و در همه حوزه های منطقه و بین الملل فعالیت دارد. در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده ها حرف داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته ایم. شاهراه تجاری دریایی کشور را در امنیت حفظ کرده ایم. تمام کشتی های تجاری ما توسط نیروی دریایی اسکورت می شوند. شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس ها حضور دارند. نیروی دریایی در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است.
وی ادامه داد: در حوزه افزایش توان رزمی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بوده ایم و به زودی شاهد الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی به بدنه این نیرو خواهیم بود. برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از دو هزار کیلومتر استفاده خواهیم کرد.
امیر ایرانی خاطرنشان کرد: همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام ماموریت هستند. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو تفاهم نامه های دو یا چند جانبه هستند، اجرا خواهیم کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت های دانش بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش یابد. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی در اولویت ماست.
وی درباره ماموریت ناوگروه۸۶ نیروی دریایی، گفت: ناوگروه ما برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا ماموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و  آمادگی حضور در همه اقیانوس ها را داریم.
ایرانی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شهپاد در دریاها، اظهار کرد: این شهپادها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته اند و ما پیش از این، شهپادها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که شهپادها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد باز هم آن را جمع می کنیم چون شهپادها امنیت دریانوردی را به خطر می اندازند و خطری برای کشتی های تجاری و نفت کش هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و  مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تامین امنیت دریایی ایجاد شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورها که مایل باشند، برای تامین امنیت منطقه حضور داشته باشند.
انتهای پیام/
تجهیز نیروی دریایی ارتش به بالگرد هجومی و پهپادهای با بُرد ۲ هزار کیلومتر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار