معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر، تخلف است

1398/02/02 - 12:04 - کد خبر: 811 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین تجارت گفت: واگذاری و اجاره کارت بازرگانی تحت هر عنوان ممنوعیت قانونی دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامعلی راستی افزود: در صورت بروز تخلف در استفاده از کارت های بازرگانی طبق اصلاحیه تبصره 4 بند 3 آیین نامه اجرایی، کارت تعلیق یا ابطال می‌شود.
وی ادامه داد: پیش از صدور کارت بازرگانی دوره آموزشی توجیهی و تخصصی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با تجارت خارجی برای متقاضیان کارت بازرگانی برگزار می شود.
راستی همچنین با اشاره به آثار مخرب واگذاری کارت بازرگانی اظهار داشت: این عمل تضییع حقوق دولتی و حتی فعالان اقتصادی درستکار را بدنبال دارد.

وی اضافه کرد: کمیته پالایش و بررسی کارت‌های بازرگانی در استان با همکاری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون از مهر ماه سال گذشته آغاز و کارت بازرگانی دارندگان فعلی و نیز درخواست‌های جدید به منظور نظارت بهینه و هوشمند پایش می شود.
بر اساس این گزارش، در مواردی دارندگان کارت های بازرگانی با حضور در دفاتر اسناد رسمی از راه تنظیم اسناد با عنوان صلح، هبه و وکالت نامه بلاعزل با حق توکیل که مغایر با اصول حاکم بر عقد وکالت از جمله مواد 662 و 663 قانون مدنی است، اقدام به واگذاری کارت های مذکور به افراد دیگری می کنند که تخلف می باشد.

انتهای پیام/

واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر، تخلف است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار