خبر/

ایران مقابل گران‌ترین تیم جام‌جهانی

1401/08/30 - 10:59 - کد خبر: 81061 نسخه چاپی

نصر: انگلیس همیشه مدعی قهرمانی بوده اما فقط یکبار فینالیست شده که در همان دوره ۱۹۶۶ به عنوان میزبان جام‌جهانی، قهرمانی را کسب کردند.

به گزارش نصر، سپهر خرمی- تیم ملی ایران در اولین مسابقه خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ عصر دوشنبه به مصاف انگلیس نایب قهرمان یورو ۲۰۲۲ خواهد رفت.
 
انگلیس همیشه مدعی 
انگلیسی‌ها فقط در سه دوره‌ی ۱۹۵۰، ۱۹۵۸ و ۲۰۱۴ نتوانستند از گروه خود صعود کنند. انگلیس همیشه مدعی قهرمانی بوده اما فقط یکبار فینالیست شده که در همان دوره ۱۹۶۶ به عنوان میزبان جام‌جهانی، قهرمانی را کسب کردند.
 
تصمیم عجیب ساوت‌گیت 
بن چیلول و ریس جیمز دو مدافع چلسی به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داده‌اند و ایوان تونی مهاجم برنتفورت با تصمیم عجیب ساوت‌گیت از لیست نهایی خط خورد. با این وجود آن‌ها همچنان بازیکنان تاثیرگذاری چون هری کین، جود بلینگام، رحیم استرلینگ، میسون مونت و ... را در ترکیب خود دارند و امیدوارند تا عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورند.
 
کی روش - ساوت‌گیت؛ دوئل مجدد بعد از ۱۵ سال!
ساوت‌گیت در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم میدلزبرو را برعهده گرفت؛ درست زمانی که کارلوس کی‌روش به عنوان مغز متفکر سرالکس فرگوسن روی نیمکت شیاطین سرخ حضور داشت که این قاب تماشایی پیشتر خلق شده بود.
 
ایران و تیم های اروپایی
تیم ملی ایران هیچ‌وقت نتوانسته تیم‌های اروپایی در جام جهانی را شکست دهد و آمار 6 باخت و دو تساوی را بر جای گذاشته است. با این وجود جالب است که یکی از دو تساوی مقابل نماینده‌ای از بریتانیا (اسکاتلند) رقم خورد و دیگری مربوط به آخرین بازی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ مقابل پرتغال بود.
انتهای پیام/
ایران مقابل گران‌ترین تیم جام‌جهانی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار