خبر/

امام جمعه تبریز بر توجه ویژه به جوانان و نوجوانان تاکید کرد

1401/08/29 - 20:00 - کد خبر: 81025 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، جوانان و نوجوانان را موجب غرور ملی کشور دانست و بر لزوم توجه ویژه و فراهم کردن زمینه رشد این قشر تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روز یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان گفت: افتخار آفرینی این عزیزان در رویداد بزرگ قرآنی کشور نشان داد که اگر زمینه برای جوانان و نوجوانان فراهم شود قابلیتهای خوبی در ابعاد معنوی و قرآنی در استان وجود دارد.
وی افزود: با برنامه ریزی صحیح و فراهم آوردن زمینه رشد جوانان و نوجوانان می توانیم آنها را در مسیر تکامل ارتقای معنوی و علمی و استحکام پایه های اعتقادی و دینی هدایت کنیم تا استعدادهای نهفته خود را پیدا کنند.
وی با بیان اینکه جوانان اصیل ما قابلیت درخشش در دنیا را دارند و دشمن هم از همین موضوع عصبانی است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر دنیا مسلط باشیم از نظر علمی باید روز به روز پیشرفت کنیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر امروز جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند و توسط برخی جوانان فریب خورده علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه می کنند فقط به خاطر موفقیت هایی است که همین جوانان برای جمهوری اسلامی ایران به دست آورده اند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه در رابطه با تشویق جوانان برای پیشرفت های علمی توصیه می کنند، افزود: این مسئله یک مسئولیت خیلی بزرگی برای ما که در این نظام مسئولیت داریم، ایجاد می کند و باید بسترهای مناسب را آماده و از استعدادهای این جوانان استفاده کنیم و اگر در این زمینه سستی کنیم به مبانی دینی، قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ظلم کرده ایم.
صیادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم نخبه های دانش آموزی را سرمایه های عظیم کشور خواند و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان در تمامی فعالیت های علمی، قرآنی و هنری مورد حمایت کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان هستند.
در این مراسم از ۱۲ دانش آموز مقام آور استان در بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان تجلیل شد.
بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم با حضور دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی اول و دوم متوسطه در شهرستان گرگان برگزار شد.
انتهای پیام/
امام جمعه تبریز بر توجه ویژه به جوانان و نوجوانان تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار