اختصاصی نصر/

شروع بزرگترین رویداد فوتبال جهان در قطر

1401/08/29 - 14:07 - کد خبر: 81001 نسخه چاپی

نصر: بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال از ساعت 19:30 امروز با دیدار تیم های ملی قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت شهر دوحه آغاز خواهد شد.

 به گزارش نصر، سوت شروع بیست و دومین جام جهانی فوتبال در حالی از ساعت 19:30 امروز در شهر دوحه قطر دمیده می شود که این جام اولین جام جهانی زمستانی و آخرین جام 32 تیمی به شمار می رود.
کشور قطر که سال ها پیش با حرف و حدیث های فراوان میزبان بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان شد، امروز برای اولین بار از سال 1930 و به واسطه میزبانی قرار است در این رویداد پا به میدان بگذارد. البته قطر تیم دست و پا بسته ای نیست و در سال 2019 توانست با شکست ژاپن برای نخستین بار قهرمان آسیا شود و به عنوان قهرمان آسیا مقابل تیم اکوادور قرار خواهد گرفت.
تیم ملی قطر دومین تیم آسیایی است که اولین مسابقه جام جهانی را در دوره جدید برگزار می‌کند. قبل از قطری‌ها این افتخار نصیب تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ شد، البته که آن مسابقه با نتیجه‌ای عجیب و غیرمنتظره به پایان رسید تا هیچگاه عربستانی‌ها نخواهند خاطره آن مسابقه را بازخوانی کنند. سبزپوشان عربستانی در اولین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی مسکو میهمان روسیه بودند که میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ توانست با یک نمایش طوفانی با ۵ گل حریف خود را در هم بکوبد و یکی از پرگل‌ترین افتتاحیه ادوار جام جهانی با برتری ۵ گله روسیه مقابل عربستان به‌ثبت رسید و حالا قطری‌ها امیدوارند در خانه بتوانند به نوعی شکست عربستان را جبران کرده و اولین برد یک تیم آسیایی در افتتاحیه جام جهانی را رقم بزنند.
در مقابل تیم فوتبال اکوادور به عنوان نماینده آمریکای جنوبی در سال های 2002، 2006 و 2014 در این جام حضور داشته و 4 برد در این جام بدست اورده و در جام جهانی 2006 آلمان بهترین نتیجه خود را کسب کرد و به دور یک هشتم نهایی صعود کرد و در مقابل انگلستان شکست خورد و نتوانست به شگفتی سازی خود ادامه دهد.
دو تیم از نظر رده بندی فیفا تقریبا در جایگاه نزدیکی قرار دارند و قطر به عنوان تیم رده پنجاهم رنکینگ فیفا در ۵ بازی آخر خود یک تساوی با شیلی کسب کرده و ۴ برد برابر پاناما، هندوراس، گواتمالا و آلبانی کسب کرده است. در مقابل نیز اکوادور که رده 44 در رنکینگ فیفا قرار دارد و در منطقه آمریکای جنوبی به عنوان تیم سوم بعد از برزیل و آرژانتین به جام جهانی رسیده، در ۵ بازی آخر خود ۴ تساوی بدون گل برابر مکزیک، عربستان سعودی،‌ ژاپن و عراق و یک برد برابر کیپ‌ورد کسب کرده است.
البته دو تیم پیش از این یکبار در دیداری دوستانه در سال ۲۰۱۸ به مصاف هم رفته بودند که حاصل آن پیروزی ۴ بر ۳ قطر بود.
با اعلام کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال، دانیله اورساتو ایتالیایی، بازی افتتاحیه جام جهانی را سوت می‌زند. برهمین اساس، دانیله اورساتو ایتالیایی این بازی را قضاوت خواهد کرد. اورساتو ۴۶ ساله که از سال ۲۰۱۰ در لیست داوران یوفا قرار گرفته است، تاکنون هیچ دیداری در جام جهانی را قضاوت نکرده و بازی افتتاحیه، اولین قضاوت او در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا محسوب می‌شود. این داور ایتالیایی قضاوت دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۹ را هم برعهده داشت.
گفتنی است دیدار دو تیم اکوادور و قطر از ساعت 19:30 امروز در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 در استادیوم زیبای البیت شهر دوحه به مصاف هم خواهند رفت.
انتهای پیام/
شروع بزرگترین رویداد فوتبال جهان در قطر حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار