معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

تمهید وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعیت/اعطای دورکاری به مادران باردار شاغل

1401/08/29 - 13:09 - کد خبر: 80987 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مادران باردار می‌توانند حداقل چهار ماه در دوران بارداری در مشاغلی که امکان دورکاری در آن‌ها فراهم است، به‌صورت دورکار فعالیت کنند.

به گزارش نصر، بهروز رحیمی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بخشنامه‌ای به معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مؤسسات تابعه به اعطای کامل مدت مرخصی زایمان برای مشمولان این قانون تأکید کرده است.
وی افزود: ضرورت پرداخت حقوق و مزایای متخصصان ضریب کا در ایام مرخصی زایمان همچنین غرامت دستمزد ایام بیماری پزشکان متخصص مشمول تعهدات ضریب کا از اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار، اظهار داشت: حضور پدران در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت‌ کاری شب است تا یک ‌ماهگی نوزاد، اختیاری است و در صورت انجام نوبت‌کاری توسط مادران شاغل دارای فرزند شیرخوار، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب ۲ ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت لحاظ خواهد شد.
رحیمی، پرداخت حقوق و مزایای پزشکان متخصص و فوق تخصص در دوران مرخصی زایمان را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در راستای انجام منویات مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای قانون مجلس دانست و گفت: وزارت بهداشت ساز و کارهای تشویقی و حمایتی دیگری نیز برای اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دست تدوین و برنامه‌ریزی دارد.
وی تصریح کرد: بخشنامه‌های مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از زمان ابلاغ یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۱ قابل اجراست و در صورتی که دانشگاهی تابع انجام این قانون نباشد از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ داخلی ۶ شکایات افراد ثبت و از طریق بازرسی وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/
تمهید وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعیت/اعطای دورکاری به مادران باردار شاغل خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار