استاندار زنجان؛

هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است

1398/09/09 - 15:02 - کد خبر: 8097 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه بوده و خانواده دولت نیز جزو جامعه است لذا رویکرد مدیران و مسؤولان نیز در کنار مردم باید تغییر یافته، شعارها عملیاتی شده و گفتمان عملی در جامعه رایج شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه ستاد تمهید و تنفیذ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: داشتن نقشه راه برای دستگاه‌ها یک حرکت در راستای بیانیه بوده و هر دستگاهی سهم خود را در این مهم ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در استان زنجان، گفت: با ترکیب آمار و GIS بانک اطلاعاتی مبتنی بر GIS ایجاد شده که می‌توان کیفیت را به کمیت تبدیل کرد.

حقیقی اظهار داشت: در پی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل ۱۲ قرارداد برای تولید قطعات مورد نیاز وارداتی واحدهای تولیدی منعقد شد و این عمل، نشان داد که جوانان و نخبگان ایرانی توانایی ساخت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در داخل کشور را دارند که چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در سطح کشور نیز برگزار شود. 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: باید به اندازه توان خود، کارهای اولویت‌دار که برخی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال بر زمین مانده و ذهن مردم را مخدوش کرده را از زمین برداریم که در این راستا در استان زنجان برخی کارها پس از گذشت حدود ۴۰ سال، احیا شدند.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات، تجربه‌های موفق استانی در کنار هم قرار گرفته و می‌تواند در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار زنجان، تکریم مردم را وظیفه تمام مسؤولان خواند و گفت: برای تکریم مردم باید مسئولان به تمام شهرستان‌ها و روستاها سفر کنند زیرا هدف بیانیه گام دوم انقلاب این است که در عمل، مخاطب تمام مردم از اقشار مختلف باشیم.

وی افزود: علاوه بر سفرهای شهرستانی و روستایی، برنامه‌هایی مانند حضور در سامانه تلفنی سامد و پاسخگویی در مصلای نماز جمعه نیز نمونه‌هایی از تکریم مردم است.

حقیقی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان، اظهار داشت: بنا داشتم تمام فرمانداران و بخشداران را از نیروهای زیر ۳۸ سال سن، استفاده کنم اما نیرویی که از سابقه و رزومه لازم برخوردار باشد پیدا نشد زیرا در تربیت نیرو و مسئولیت دادن به جوان‌ها موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا حد امکان به جوانان و بانون، پُست داده شده و سن مدیریت در استان را بین ۵ تا ۱۰ سال کاهش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: تمام جوانان و بانوان، تحت آموزش قرار گرفته و به مرور زمان مسؤولیت هم داده می‌شود و سال آینده، چهره مدیریتی استان، تغییر خواهد یافت.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز به‌رغم داشتن رتبه اول منطقه تا کنون نتوانسته‌ایم به ثروت، تبدیل کنیم، گفت: فرمایش رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تبدیل پژوش به ثروت است.

وی با تاکید بر تعریف و اجرای شاخص‌های معین، گفت: به دنبال سیستم‌های سازمان‌محور رفته‌ایم ولی باید پروژه‌محور کار کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶ جلسه مشترک با هیات نظارت استان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: پس از تشکیل هیات‌های اجرایی نیز جلسات آن در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های انتخابات خواهد داشت.

 

مساله اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب، تغییرات در مدیریت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: اصلی‌ترین مساله در بیانیه گام دوم انقلاب، تغییرات اساسی در مدیریت کشور است.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: از ۳۶ میلیون جوان ایرانی، ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت کشور از ابتدای انقلاب تا کنون در دست نسل‌های اول و دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از تجربیات این نسل‌ها باید استفاده شود ولی میدان را به نسل‌های سوم و چهارم بدهید.

وی افزود: متاسفانه برای سپردن امور به دست نسل‌های سوم و چهارم، نیروی لازم را تربیت نکرده‌ایم که باید شروع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شمار کارمندان ایرانی ۲۰ برابر استاندارد جهانی است، گفت: کارمندان به دلیل نبود سیستم و کنترل، بی‌انگیزه بوده و با علاقه وارد سیستم نمی‌شوند در حالی که باید مهارت و کارآفرینی را در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار داشت: از محورهای هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب ممکن است در وظایف و ماموریت تمام دستگاه‌ها قرار نگرفته و برخی محورها در برخی دستگاه‌ها پررنگ‌تر باشد.

خاتمی خاطرنشان کرد: بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب، مراحل طی شده در ۴۰ سال اول است که موفقیت‌ها و کوتاهی‌ها بسیار منصفانه بیان شده است.

وی افزود: بخش دوم بیانیه نیز توقعات و انتظارات است که باید از تجربه‌های گام اول در آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از ۱۰۰ مرتبه عبارت‌های انقلاب، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، ۸۸ مرتبه عبارت‌های ایران، مردم و ملت و ۴۰ بار نیز کلمه جوانگرایی تکرار شده است.

انتهای پیام/

هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار