خبر/

موسس توییتر به دلایل امنیتی از گوگل استفاده نمی‌کند

1398/09/09 - 14:25 - کد خبر: 8091 نسخه چاپی

نصر: «جک دورسی» بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی توییتر در توییتی با کنایه به گوگل اعلام کرد که استفاده از موتور جستجوی DuckDuckGo را که به مساله حفظ حریم شخصی کاربران توجه خاصی دارد، ترجیح می‌دهد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، توییت جنجالی دورسی در بحبوحه انتقادات اخیر از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط غول فناوری گوگل منتشر شد.   

مدیرعامل توییتر روز چهارشنبه در حساب توییتری شخصی خود نوشت: «عاشق DuckDuckG↵ هستم. مدتی است که از آن به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود استفاده می‌کنم. نرم‌افزارش از آن هم بهتر است.»

برخلاف گوگل، DuckDuckG↵ اطلاعات جستجوی کاربرانش را ذخیره نمی‌کند. این بدان معناست که در این موتور جستجو از تبلیغات هدفمند و نتایج شخصی شده خبری نیست.

این نخستین بار نیست که دورسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از عملکرد غول‌های فناوری انتقاد می‌کند. وی چندی پیش در توییتی مساله تغییر لوگوی شرکت فیس‌بوک را برای متمایز کردن خود از شبکه اجتماعی این مجموعه به باد انتقاد و سُخره گرفت و در ماه اکتبر (مهر-آبان) نیز در واکنش به انتقادات وارده به فیس‌بوک بر سر مساله انتشار دروغ‌های سیاسی بر روی پلتفرم این شبکه اجتماعی، در یک رشته توییت اعلام کرد که توییتر انتشار تمام تبلیغات سیاسی را بر روی پلتفرم خود ممنوع می‌کند.

انتهای پیام/

موسس توییتر به دلایل امنیتی از گوگل استفاده نمی‌کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار