معاون پژوهشی وزارت جهادکشاورزی:

روغن زیتون با قیمت ۱۴۰ هزار تومان خرید تضمینی می‌شود

1401/08/28 - 13:10 - کد خبر: 80892 نسخه چاپی

نصر: معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد و کشاورزی گفت: در خصوص خرید حمایتی زیتون جلسات بسیار متعددی در وزارتخانه برگزار شده است و بر این اساس مصوب شد تا این محصول با قیمت ۱۴۰ هزار تومان خرید تضمینی شود.

به گزارش نصر، حسین جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان حاضر قیمت هر کیلوگرم روغن زیتون ۱۵۰ هزار تومان افزود: اگر رقم بالاتر رود دولت ورودی نخواهد داشت اما اگر قیمت کاهشی شود، دولت ورود کرده و خرید حمایتی زیتون روغنی را انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت روغن نباتی افزایش یافته، اما قیمت روغن زیتون تغییری نکرده است و امسال هزینه تولید بالا رفته و این مشکلاتی را ایجا کرده اما پیش‌بینی ها بر این است که میزان قیمت پایین تر نباشد.
این مسوول با اشاره به وضعیت خوب زیتون برداشتی در طارم استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی گفت: در بحث زیتون امسال وضعیت متفاوتی حاکم بود و با اینکه بیش از ۲۰ سال بر روی محصول زیتون پژوهش هایی را  انجام داده ام، اما چنین شرایطی را در منطقه طارم مشاهده نکرده بودم.
وی با بیان اینکه باردهی بسیار گسترده و خارج از نرم در زیتون امسال در این شهرستان مشاهده شد، خاطرنشان کرد: هر چند این مساله دلایل مختلفی دارد، اما به نظر می‌رسد شوک سرمایی دی و بهمن  ماه سال گذشته تحرک گل انگیزی در درختان زیتون را ایجاد کرد و این امر موجب باردهی بیش از حد درختان زیتون در شهرستان طارم شد.
انتهای پیام/
 روغن زیتون با قیمت ۱۴۰ هزار تومان خرید تضمینی می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار