مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان؛

اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۲ هکتار از دیمزارهای آذربایجان شرقی آغاز شده است

1401/08/28 - 11:13 - کد خبر: 80869 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان‌شرقی گفت: امسال اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۲ هکتار از دیمزارهای آذربایجان شرقی آغاز شده است.

به گزارش نصر، مصباح ربانی روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه این طرح سه سال پیش آغاز شده است، گفت: سال گذشته در ۱۵۴ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی اجرا شد و سال آینده نیز ۵۰۰ هکتار از اراضی دیمزار این استان تحت پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد. 
وی با بیان اینکه این طرح با دستور و رهنمودهای مقام معظم رهبری آغاز شده است، گفت: در سال اول تنها ۶ استان پایلوت شدند و آذربایجان شرقی هم پایلوت اول و اصلی قرار گرفت. 
ربانی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته این طرح در ۱۵ استان اجرایی شد و در ادامه ۲۲ استان تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: از مزایا و ویژگی های این طرح موضوع پشتیبانی از دیم کاران در خصوص بیمه یارانه ای بوده که عامل تشویق و ترغیب است. 
 مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان‌شرقی همچنین افزود: سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان خسارت بیمه عدم بارندگی و عدم بارش نزولات، یارانه بذر یارانه ای، یارانه کود و سم پرداخت شده است. 
ربانی ادامه داد: مکانیزه کردن اراضی دیم با تسهیلات ویژه تا سقف یکصد میلیارد تومان با تفاهم نامه بنیاد برکت و بانک ملی در دست اجراست که برای سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان جذب و اختیار کشاورزان قرار گرفته است. 
وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و تسهیلات ارزان قیمت، یارانه کود و سایر نهادها از جمله سم و  بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطاء می‌شود.
ربانی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها موجب تبدیل استعدادهای بالفعل به بالقوه می شود، گفت: از اهداف دیگر طرح کمک به امنیت غذایی، درآمد زایی در سطح روستا و امنیت روستاها است البته کاستن از معضلات حاشیه نشینی شهرها و ایجاد اشتغال، همین طور جلوگیری از خروج ارز از دیگر دستاوردها این طرح است. 
 مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیشرو در محرومیت زدایی است و در این راستا نیز بر اساس این طرح کنار کشاورزان دیم کار هستیم. 
مساحت کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۸۰۰ هزار هکتار دیم و ۴۰۰ هزار هکتار آبی است.
طرح جهش تولید قرار است در ۵۰ درصد اراضی دیم استان اجرا شود.
انتهای پیام/
اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۲ هکتار از دیمزارهای آذربایجان شرقی آغاز شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار