فرمانده سپاه عاشورا؛

بسیج آذربایجان‌شرقی ۱۸ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرد

1398/09/09 - 12:45 - کد خبر: 8085 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا گفت: بسیجیان آذربایجان‎شرقی در راستای طرح‌های محرومیت‌زدایی تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرده اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار عابدین خرم روز شنبه در گفت وگویی تعداد طرح های اجرایی فوق توسط بسیجیان استان را دو هزار و ۹۶۹ عنوان اعلام و اضافه کرد: این پروژه ها طی سه تا چهار سال اخیر در روستاها و مناطق محروم آذربایجان شرقی طراحی و اجرا شده است.

وی حضور گروه های جهادی در مناطق محروم را یکی از عوامل موثر و مهم در اجرای این تعداد پروژه بیان کرد و افزود: تاکنون یکهزار و ۷۳۸ گروه جهادی در قالب اردوهای مختلف یک، هفت و ۱۰ روزه با محوریت بسیج اقشار به مناطق محروم اعزام و نسبت به اجرای طرح های مختلف عمرانی، آبادانی، خدماتی و بهداشتی و درمان وارد عمل شده اند.

سردار خرم ساخت و تجهیز تعداد یکهزار و ۶۳۸ خانه محروم، ۱۲۷ خانه بهداشت، اجرای ۱۱۵ طرح آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار،  ساخت ۳۵ باب فضای ورزشی اعم از سالن های چند منظوره و زمین های ورزشی، ۳۳۸ طرح راه روستایی، شبکه برق، خانه عالم، غسال خانه و ۲۶۱ طرح عمرانی در حوزه راه سازی بین مزارع و آسفالت راه روستایی را اجرا و به مردم مناطق محروم تحویل داده اند.

وی خدمات رسانی به مردم به ویژه در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرهای بزرگ را یکی از اهداف و رسالت های مهم و محوری بسیج طی سال های اخیر برشمرد و با تاکید بر اینکه بسیج به عنوان یک نریو مردمی همیشه و در همه حال در کنار مردم است، اظهار داشت: عرصه های خدمات رسانی به مردم نشان ای واضخ و آشکار از مردمی بودن این نیروی فعال، کارآمد و بی بدیل است.

فرمانده سپاه عاشورا خدمت گذاری به مردم، مردم یاری و مردم داری در قالب گروه های جهادی با هدف خدمات رسانی به مردم مناطق محروم را از اولویت های مهم بسیج خواند و  افزود: حضور بسیج در مناطق محروم و کم برخوردار و دور از دسترس، بسیاری از مشکلات آن مناطق را مرتفع کرده است.

سردار خرم ادامه داد: معنوی و مکتبی بودن، انقلابی و جهادی بودن، جامع و فراگیر بودن، جوان گرائی و پویائی، انسجام و هوشمندی، ولایت مداری و خدمت رسانی و فراملی بودن از معیارهای بارز بسیج در عرصه های مختلف است که این خصوصیات بسیج را همواره زنده و پویا نگه داشته است.

وی خدمت به مردم را افتخار بزرگ بسیجیان دانست و با بیان اینکه بسیج تاکنون در هر عرصه ای که وارد شده نقش بی بدیل خود را نشان داده و این نقش از مولفه های و ویژگی های مهم بسیج است، اضافه کرد: مهم ترین شاخص بسیج که اکنون به الگویی بی مانند در جهان تبدیل شده است، موضوع فراملی و فرامرزی خدمات آن است که هسته های جهانی آن پرچمدار مقاومت در منطقه و دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم شده است.

سردار خرم با اشاره به نقش بسیج در برهه های مختلف انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال، رسالت بسیج در تحقق گام دوم انقلاب را مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا نخبگان بسیجی در راستای تحقق گام دوم انقلاب علاوه بر گفتمان سازی و محتواسازی باید تکالیف سازمان ها و نهادها را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

بسیج آذربایجان‌شرقی ۱۸ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار