مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه مهم‌ترین عامل در آزادسازی سوسنگرد بود

1401/08/27 - 13:02 - کد خبر: 80832 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: اطاعت پذیری محض از مرجعیت و ولایت فقیه از مهم‌ترین مفاهیم شکست حصر سوسنگرد بود.

به گزارش نصر، امیر دریادار دوم رضا عباسی در آیین بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد در تبریز، اظهار کرد: با توجه به این‌که آزادسازی سوسنگرد برای کشور و آذربایجان موضوعی مهم بود، از این‌رو برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده‌ایم و همچنین تلاش کرده‌ایم از فضای تبیینی این آیین در خصوص مدیریت دانش و مدل سازی دوران دفاع مقدس و تطابق آن با شرایط فعلی، بهره ببریم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از دریچه نگاه رزمندگان، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیز امسال گام‌های خوبی برداشتیم و امروز جمعی از دانش‌آموزان در کنار فرماندهان، فاتحان و در محاصره ماندگان سوسنگرد قرار گرفته‌اند تا مدیریت دانش و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، محقق شود؛ هرچند اولین تجربه بوده اما مسیر درستی در پیش گرفته‌ایم و آن را توسعه خواهیم داد.
وی با تاکید بر اهمیت تبیین مسائل دفاع مقدس و همچنین پژوهش‌های تخصصی در این رابطه، یادآور شد: مفاهیم بسیاری در رابطه با شکست حصر سوسنگرد وجود دارد که در حال حاضر به چند مفهوم پرداخته و تلاش خواهیم کرد به نسل جوان منتقل کنیم که مهم‌ترین آن اطاعت پذیری محض از مرجعیت و ولایت فقیه و همچنین وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح، حفظ بیت المال، ایثارگری، شهادت و... است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این‌که حصر سوسنگرد تبعات بسیاری برای کشور به دنبال داشت، افزود: سوسنگرد یک منطقه سوق الجیشی و همچنین منطقه مهمی برای خوزستان بود.
وی در ادامه سخنانش به فعالیت‌های آموزشی در مرکز آموزشی تکاوران دریایی منجیل، اذعان کرد: این مرکز یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مراکز آموزشی تکاوری کشور و حتی خاورمیانه است که شهید علی تجلایی و ۱۹ نفر از یارانشان در این مرکز آموزش دیده و با طی کردن دوره‌های سخت و فشرده به کمک کشور شتافتند.
انتهای پیام/
اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه مهم‌ترین عامل در آزادسازی سوسنگرد بود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار